۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۲۳۳۰۵

جزئیات نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا

نماینده پیشین ایران در اوپک گفت: ایران به اعتبار قدرت راهبردی موشکی خود در حال شکستن علنی تحریم‌های آمریکاست.
سید محمد علی خطیبی
سید محمد علی خطیبی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سید محمد علی خطیبی نماینده پیشین ایران در اوپک با اشاره به اینکه  آمریکا چندین ناو جنگی به همراه هواپیما به سمت ۵ نفتکش ایرانی در حال حرکت به سمت ونزوئلا اعزام کرده است، گفت: نفتکش های ایرانی که به سمت ونزوئلا حرکت کرده اند؛ شامل سوخت بنزین هستند. این مبادله از جمله تجارت همیشگی بین ایران و ونزوئلا بوده و هست.
او ادامه داد: با توجه به نزدیکی جغرافیایی ونزوئلا با ایالات متحده و تحریم هر دو کشور، نفتکش ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی در حال حرکت به سمت مقصد است و اگر کشور آمریکا بخواهد مانع تردد این کشتی‌ها شود قوانین کشتیرانی را در آب‌های آزاد را نقض کرده است.
نماینده پیشین ایران در اوپک اضافه کرد: بسیار بعید است آمریکا جرات کند نفتکش‌های ایرانی را توقیف کند چرا که انگلیس در گذشته این  اشتباه را انجام داد و نتیجه آن را به وضوح دید.
خطیبی تصریح کرد: ایران به اعتبار قدرت راهبردی موشکی خود در حال شکستن علنی تحریم‌های آمریکاست و این توانایی استراتژیک تضمین کننده فعالیت‌های اقتصادی ایران در شرایط تحریم خواهد بود؛ به طور کلی فعلا خبری مبنی بر متوقف شدن کشتی‌های ایرانی منتشر نشده است و اگر این اتفاق رخ دهد آمریکا باید منتظر عواقب آن باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی