کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت دولتی نفت روسیه از ونزوئلا خارج شد

29 ارديبهشت 1399 ساعت 9:17

رئیس شرکت دولتی نفت روسیه، روس‌نفت، می‌گوید همه فعالیت‌های این شرکت در ونزوئلا اعم از اکتشاف، تولید و خدمات نفت متوقف شده و روس‌نفت از این کشور به‌طور کامل خارج شده است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، رئیس شرکت دولتی نفت روسیه، روس‌نفت، می‌گوید همه فعالیت‌های این شرکت در ونزوئلا اعم از اکتشاف، تولید و خدمات نفت متوقف شده و روس‌نفت از این کشور به‌طور کامل خارج شده است.
ایگور سچین یکشنبه اعلام کرد روس‌نفت دیگر هیچ فعالیتی در ونزوئلا ندارد و ۱۰۰ درصد از دارایی‌های خود در ونزوئلا را به دولت روسیه واگذار کرده است.
روس‌نفت جزو معدود شرکت‌های خارجی فعال در ونزوئلا بود، اما به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، ماه گذشته کل دارایی‌های خود در ونزوئلا را به دولت فدرال روسیه فروخت و پروژه‌هایش را متوقف کرد.
آمریکا فروردین‌ماه امسال دو زیرمجموعه روس‌نفت را به خاطر نقض تحریم‌های ونزوئلا در فهرست سیاه قرار داد و ماه گذشته، بعد از اینکه روس‌نفت اعلام کرد تمام فعالیت‌های خود در این کشور را متوقف می‌کند، تحریم‌ها علیه زیرمجموعه‌های این شرکت نیز لغو شد.
ارزش هر سهم شرکت روس‌نفت در ابتدای سال جاری میلادی ۴۸۳ روبل بود، اما افت قیمت‌های نفت به همراه تحریم‌های آمریکا باعث شد ارزش هر سهم این غول نفتی به ۲۴۱ روبل در ماه مارس (فروردین) سقوط کند.
با اعلام خروج روس‌نفت از ونزوئلا، ارزش سهام این شرکت نیز بصورت ناگهانی افزایش یافت و هم‌اکنون به ۳۵۰ روبل رسیده‌است.
شرکت روس‌نفت اگرچه دولتی است، اما دولت روسیه تنها ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم در این شرکت دارد. شرکت بی‌پی بریتانیا سهمی ۱۹٫۷۵ درصدی، همچنین یک شرکت خصوصی نفتی قطر سهمی ۱۸٫۹۳ درصدی در روس‌نفت دارد. بقیه سهم‌های این شرکت در بازار سهام فروخته شده است.


کد مطلب: 123331

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/123331/شرکت-دولتی-نفت-روسیه-ونزوئلا-خارج

نفت ما
  https://www.naftema.com