۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۱۲۳۴۳۳

کدام کشورها بهترین مزایای بیمه بیکاری را دارند؟

با نگاهی به لیست کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه درخصوص میزان پرداخت بیمه بیکاری مشاهده می‌شود که پرتغال بالاترین میزان و ایالات متحده پایین‌ترین میزان از حقوق اصلی افراد بیکار شده در طول شش ماه را پرداخت می‌کنند.
کدام کشورها بهترین مزایای بیمه بیکاری را دارند؟
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در حال حاضر دولت استرالیا در واکنش به شرایط ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، میزان پرداختی به بیکاران را دو برابر کرده است.
به‌صورت موقت، افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری در این دوران هستند، بدون احتساب کمک اجاره و پرداختی خانواده، می‌توانند به جای ۵۶۶ دلار برای دو هفته، نرخ پایه ۱۱۱۶ دلار دریافت کنند. با نگاهی به داده‌های ارائه شده توسط سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) مشاهده می‌شود میزان مبلغی که مشمولان بیمه بیکاری در طول شش ماه با احتساب حق مسکن و پرداختی والدین می‌توانند دریافت کنند، بسیار پایین‌تر از بسیاری کشورهای توسعه‌یافته است. این مزایای بیکاری در استرالیا، بین ۲۷ درصد برای افراد مجرد بدون فرزند و ۶۰ درصد از حداقل دستمزد آنها برای افرادی که دارای همسر و دو فرزند هستند، برای شش ماه از دوران بیکاری آنها در نظر گرفته می‌شود. با این حال، جالب توجه است که در این رتبه‌بندی، ایالات متحده پایین‌تر از استرالیا قرار دارد و افراد مجرد در طول شش ماه بیکاری خود، تنها ۵ درصد از دستمزد اصلی خود را می‌توانند دریافت کنند. در بین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پرتغال، آلمان و فرانسه در صدر لیست دارای بهترین شرایط مزایای بیکاری قرار دارند و هر کدام به ترتیب، ۷۵، ۵۹ و ۶۲ درصد از حقوق اصلی دریافتی توسط افراد مجرد را در طول شش ماه بیکاری آنها پرداخت می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی