کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درگیری مسلحانه مرزبانان با قاچاقچیان سوخت

31 ارديبهشت 1399 ساعت 9:40

فرمانده مرزبانی هرمزگان از توقیف یک فروند موتورلنج حامل ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و کشته شدن ۲ نفر از مخلان اقتصادی در آب‌های استان خبر داد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، فرمانده مرزبانی هرمزگان از توقیف یک فروند موتورلنج حامل ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و کشته شدن ۲ نفر از مخلان اقتصادی در آب‌های استان خبر داد.
سرهنگ حسین دهکی، فرمانده مرزبانی هرمزگان در تشریح جزئیات درگیری مرزبانان با قاچاقچیان سوخت در آب‌های استان گفت: مرزبانان در حین پایش نوار مرزی و گشت زنی در ١٥ مایلی سواحل سیریک به چندین فروند لنج حامل سوخت قاچاق که به صورت سازمان یافته در حال خروج از مرز‌های آبی کشور بودند، برخورد کردند.
او افزود: قاچاقچیان که با مشاهده ماموران غافلگیر شده بودند به جهت فرار از چنگال قانون، با پرتاب سنگ، چوب، اشیای برنده و راکت‌های آتش زا سعی در آتش زدن شناور سازمانی و آسیب رساندن به عوامل گشت دریایی را داشتند که ماموران مرزبانی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی نمودند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان با بیان اینکه قاچاقچیان با پرتاپ مستقیم راکت‌های آتش زا به سمت ماموران باعث مجروح شدن چند نفر از مرزبانان شدند، افزود: در این درگیری مرزبانان برای متوقف کردن شناور قاچاقچیان به سمت سیستم رانشی شناور تیراندازی کردند، که با اصابت گلوله به ۲ نفر از خدمه شناور قاچاقچیان، منجر به کشته شدن آنان شدند.
سرهنگ حسین دهکی با اشاره به توقیف یک فروند شناور موتور لنج در این عملیات، گفت: در بازرسی دقیق از شناور توقیفی ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و ۱۳ عدد راکت آتش زا به ارزش ۲۸ میلیارد ریال کشف شد و ۱۱ متهم نیز دستگیر شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 


کد مطلب: 123439

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/123439/درگیری-مسلحانه-مرزبانان-قاچاقچیان-سوخت

نفت ما
  https://www.naftema.com