۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۱۲۳۴۷۹

صادرات نفت عربستان به هند افزایش یافت

داده‌های کشتیرانی هند برای ماه آوریل (بهمن - اسفند) نشان داد که عربستان سعودی با عبور پشت سر گذاشتن عراق در جایگاه بزرگ‌ترین تامین کننده نفت این کشور قرار گرفته‌است.
صادرات نفت عربستان به هند افزایش یافت
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، یک مقام هندی گفت: پالایشگاه‌های هندی در ماه گذشته با استفاده از تخفیف‌های بزرگ نفت عربستان، محموله‌های بیشتری از شرکت‌های آرامکو عربستان و شرکت ملی نفت ابو ظبی خریداری کرده‌اند. 
هند سومین وارد کننده نفت در جهان است.  
در ماه گذشته واردات کل نفت هند ۴.۶۳ میلیون بشکه نفت خام در روز بوده است که این مقدار ۵ درصد بیشتر از ماه مارس اما ۴.۱درصد کمتر از ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. 
بعد از عربستان، و عراق ، امارات متحده عربی ، نیجریه که نفت خود را با تخفیف‌های بزرگ ارائه کرده است، به ترتیب سومین ، چهارمین و ونزوئلا در جایگاه پنجمین تامین کننده نفت هند قرار دارند.
ماه گذشته پالایشگاه‌های نفتی هند به دلیل قرنطینه سراسری این کشور و سقوط شدید تقاضا برای سوخت، مجبور شدند، واردات نفت خود را از خاورمیانه کاهش دهند. 
همچنین کاهش تقاضا و همچنین تکمیل ظرفیت مخازن نفتی هند، برخی از شرکت‌های نفتی این کشور را مجبور به توقف کامل واردات از خاورمیانه کرد. 
از سوی دیگر، هند در ماه آوریل واردات نفت مدیترانه خود را افزایش داده است.
دهلی نو سعی کرده است واردات نفت خود را متنوع کند. دارمندرا پرادان وزیر نفت هند در ماه ژانویه سال جاری اعلام کرده بود که این کشور در حال برنامه ریزی برای توسعه منابع نفتی خود جهت کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه است. 
هند به عنوان سومین کشور مصرف کننده نفت در جهان، ۸۳ درصد از نیاز خود به این محصول را از طریق واردات تامین می‌کند. این کشور سه مرکز استراتژیک ذخیره نفت با ظرفیت ۳۶. ۸۷ میلیون بشکه نفت خام یا ۵ میلیون تن نفت را در مناطق جنوبی احداث کرده است. 
در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است. 
مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. 
این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد. 

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی