۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۱۲۳۵۰۷

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۳/۰۳

به دنبال افزایش تنش ها میان آمریکا و چین و تردیدها در مورد ترمیم سریع تقاضا برای انرژی قیمت نفت روز جمعه شاهد افت حدودا ۲ درصدی بود.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۳/۰۳
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در حالی که شیوع ویروس کرونا سبب وضع محدودیت های گسترده ای از سوی دولت ها شده و کسب و کارهای زیادی به تعطیلی کشیده شده اند تقاضای جهانی برای انرژی شاهد افت شدیدی بوده است. همزمان با آغاز از سرگیری برخی فعالیت های اقتصادی قیمت نفت در طی روزهای اخیر شاهد رشد بوده است.
اما پس از آنکه چین در روز جمعه اعلام کرد که برای اولین بار هیچ هدف گذاری ای برای رشد اقتصادی سالانه خود تعیین نمی کند قیمت نفت شاهد کاهش بود. پکن همچنین وعده داده که به منظور کاهش تبعات اقتصادی شیوع کرونا هزینه های دولتی را افزایش دهد.
استفن برنوک تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ویروس کرونا موجب خنثی شدن یک دهه رشد تقاضای جهانی برای نفت شده و ترمیم این وضعیت به کندی اتفاق خواهد افتاد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 93 سنت معادل 2.6 درصد افت به 35 دلار و 13 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 67 سنت معادل 2 درصد افت به 33 دلار و 25 سنت رسید.
پس از ناآرامی های سیاسی یک سال گذشته در هنگ کنگ چین قرار است مقررات امنیت ملی جدیدی را در این منطقه به اجرا بگذارد. این اقدام چین واکنش رئیس جمهوری آمریکا را برانگیخته و ترامپ گفته که به محدود شدن خودمختاری هنگ کنگ واکنشی جدی نشان خواهد داد.
در این هفته قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب شاهد افت 8 و 13 درصدی بود.
پاذولا رودریگز، تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی گفت، موج دوم شیوع کرونا چندان بعید نیست و تعطیلی مجدد کسب و کارها می تواند خیلی سریع موجب سقوط قیمت نفت شود. بازار نیز از این موضوع آگاه است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی