۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۲۳۵۹۸

گرم شدن هوا تا 6 درجه در اغلب شهرها

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا روز جمعه 9 خرداد دما بین 3 تا 6 درجه در اغلب نقاط کشور افزایش می‌یابد، گفت: روزهای هشتم و نهم خرداد شرایط جوی در اغلب مناطق کشور آرام است.
گرم شدن هوا تا 6 درجه در اغلب شهرها
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در سواحل خزر و بعد از ظهر و امشب در شمال غرب دامنه‌های البرز غربی، دامنه‌های شرقی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، مرکزی، قم، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، البرز، سمنان، ارتفاعات تهران، بخش‌هایی از فارس و غرب اصفهان بارش پراکنده و وزش باد داریم.
وی ادامه داد: روزهای هشتم و نهم خرداد شرایط جوی در اغلب مناطق کشور آرام است، البته روز جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه 10 خرداد در سواحل خزر حاکم خواهد بود.
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از امروز تا اواخر هفته، در شرق کشور، شرق خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق کرمان و سیستان و بلوچستان خصوصا زابل وزش باد شدید در برخی ساعات پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط موجب گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
ضیائیان اضافه کرد: خلیج فارس تا اواخر چهارشنبه 7 خرداد مواج است.
وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد، پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 36 و 26 درجه خواهد بود.
ضیائیان افزود: همچنین در سه روز آینده در ساری آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود و همین شرایط هم طی سه روز آینده در رشت حاکم است.
وی یادآور شد: از بعد از ظهر چهارشنبه 7 خرداد تا پنجشنبه 8 خرداد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های زنجان، همدان و جنوب استان مرکزی، غرب مازندران، غرب اصفهان و ارتفاعات البرز پیش بینی می‌شود. احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و تگرگ وجود دارد که توصیه می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود و صعود به ارتفاعات متوقف شود.
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از امروز تا روز جمعه 9 خرداد دما بین 3 تا 6 درجه در اغلب نقاط کشور افزایش می‌یابد.
وی یادآور شد: از بعد از ظهر امروز تا روز جمعه 9 خرداد وزش باد شدید در خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ویژه زابل پیش بینی و توصیه می‌شود تحکیم سازه‌های موقت در دستور کار قرار گیرد و در زمان غبارآلود شدن هوا تردد غیر ضروری متوقف شود.
 

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای