۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۲۳۸۱۴

قرارداد اوپک پلاس تمدید می‌شود

با توجه به تغییر سریع شرایط بازار نفت، ائتلاف اوپک پلاس ترجیح داده اقدامات کوتاه‌مدتی در نظر گرفته و تعادل دوباره بازار را مختل نکند؛ بنابراین احتمالاً قرارداد کاهش تولید یک تا سه ماه دیگر تمدید می شود.
اوپک
اوپک
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    ائتلاف اوپک پلاس در نشست آینده خود که احتمالاً چند روز زودتر و در چهارم ژوئن برگزار می شود، در مورد تمدید کوتاه مدت قرارداد کاهش تولید فعلی مذاکره می کند.
اوپک و متحدانش در نظر دارند قرارداد کاهش تولید را یک تا سه ماه دیگر تمدید کنند. از آن جایی که شرایط بازار نفت به سرعت تغییر می‌کند، این گروه ترجیح داده اقدامات کوتاه‌مدتی در نظر گرفته و تعادل دوباره بازار را مختل نکند.
 طبق قرارداد فعلی کاهش تولید که در ماه آوریل با کاهش تقاضا و سقوط قیمت نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا امضا شد، از شدت کاهش تولید از ماه جولای کاسته می شود. ولی قرار است در نشست آینده اوپک پلاس در این مورد مذاکره شود. روسیه تمایل دارد از میزان کاهش تولید کم شود.
  همزمان شدن کاهش تولید و افزایش بیش از حد انتظار تقاضا باعث افزایش قیمت نفت شده است. ولی با برداشته شدن قرنطینه های ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان، ترس از اوج دوباره همه‌گیری این ویروس پیش بینی رشد قیمت نفت در آینده را سخت کرده است. قیمت فعلی 35 دلار در هر بشکه بسیار کمتر از آن چیزی است که اکثر تولید کنندگان برای بودجه خود نیاز دارند.
 تاریخ برگزاری نشست آینده ائتلاف اوپک پلاس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود هنوز قطعی نشده ولی اکثر اعضا بر روی چهارم ژوئن (15 خرداد) توافق دارند.
 

 برگزاری زودهنگام این نشست انعطاف‌پذیری بیشتری به این گروه برای تغییر محدودیت های فعلی تولید می دهد. اعضای اوپک معمولاً در اولین هفته ژوئن در مورد برنامه‌های خود برای صادرات نفت به مشتریانشان در جولای تصمیم گیری می کنند. بنابراین برگزاری زودتر این اجلاس زمان بیشتری به آنها خواهد داد.
 محمد عرقاب وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره ای اوپک تاریخ چهارم ژوئن را به‌جای نهم و دهم پیشنهاد داده است.
اوپک و متحدانش متعهد شده اند 9.7 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد عرضه جهانی نفت را در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند. به علاوه، عربستان، کویت و امارات به طور داوطلبانه 1.2 میلیون بشکه دیگر از تولید خود را در ماه ژوئن کاهش می‌دهند و به این ترتیب کل کاهش تولید اوپک به حدود 11 میلیون بشکه در روز می رسد. قرار است کاهش تولید این گروه در ماه جولای به 7.7 میلیون بشکه در روز برسد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی