۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۲۳۸۲۹

پنجمین نفتکش ایران واردآب‌های ونزوئلا شد

پنجمین نفتکش ایران حامل بنزین به مقصد ونزوئلا، وارد آب‌های این کشور شد و توسط نیروی دریایی این کشور اسکورت می‌شود.
پنجمین نفتکش ایران واردآب‌های ونزوئلا شد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بر اساس یافته های ردیابی کشتیرانی، یک ساعت پیش این نفتکش در آب‌های دریای کارائیب در حرکت بوده است.

خبرنگار شبکه خبری تله سور ونزوئلا در توئیتی نوشته است: «اکنون ساعت 3.23 به وقت محلی است و ما به همراه پنجمین نفتکش ایران در آب‌های ونزوئلا هستیم و این نفتکش اسکورت می‌شود.»

نخستین تصاویر از کلاول در آب‌های ونزوئلا

نخستین تصاویر از کلاول در آب‌های ونزوئلا
 
شب گذشته پنجمین نفتکش ایران حامل بنزین به مقصد ونزوئلا به جزیره باربادوس نزدیک شد. این نفتکش آخرین کشتی از ناوگان کوچک حامل بنزین ایران به این کشور بود. 
ساعاتی پیش، موسسه رهیابی نفتکش ریفینیتو ایکون اعلام کرد دو نفتکش ایرانی از میان ناوگان کوچک 5 کشتی که سوخت به ونزوئلا برده بودند، سفر خود برای بازگشت به ایران را آغاز کردند.
دو نفتکش ایران هفته گذشته سوخت خود را تخلیه کردند و آخر هفته بنادر شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) را ترک کردند.
بر اساس آمارهای ایکون، فورچون (Fortune) روز یک‌شنبه به سمت بندرعباس حرکت کرد که احتمالا در ماه جولای به این بندر می‌رسد.  
ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند و واشنگتن در حال رصد این عرضه سوخت است و به دولت، بنادر، کشتی‌داران و بیمه‌گران هشدار داده است که در صورت کمک به نفتکش‌ها با اقدامات تحریمی مواجه خواهند شد.
در بیشتر 1800 پمپ بنزین ونزوئلا، خودروساوران می توانند ماهانه 60 تا 120 لیتر بنزین با نرخ یارانه‌ای حدود 2.5 دلار در هر لیتر خریداری کنند. بیش از این مقادیر دیگر شامل یارانه نمی‌شود و گران‌تر است.
پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا و فارست و کلاول، نفتکش های ایرانی هستند که برای انتقال بنزین به آب‌های ونزوئلا وارد شدند و در بنادر این کشور لنگر انداختند.
اقدام ایران و ونزوئلا در حالی که هر دو کشور تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، بازتاب های زیادی داشته و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است.
بنزین ونزوئلا که روزگاری ارزان ترین بنزین جهان به شمار می رفت اکنون به گران ترین در جهان تبدیل شده است. در 27 آوریل حدود یک ماه پیش، هر گالن بنزین در ونزوئلا 7.57 دلار (هر لیتر بیش از 2 دلار) فروخته می شد که یکی از گران ترین نرخ ها در جهان به شمار می رفت.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی