کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

13 خرداد 1399 ساعت 14:32

رئیس کل امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی را کاری مجرمانه و غیرقانونی دانست و از وجود بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   امیدعلی پارسا امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر مؤدیان تا پایان تیرماه کل اصل بدهی مالیاتی را پرداخت کنند ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای بخش غیر تولید معافیت در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: ماه‌های بعد این میزان معافیت دو درصد، دو درصد کاهش پیدا می‌کند.
پارسا ادامه داد: امسال بحث هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان اصلی‌ترین کار دنبال می‌کنیم که همه اطلاعات و داده‌های اقتصادی در همه دستگاه‌های اقتصادی در اختیار ما قرار می‌گیرد و سازمان با این اطلاعات واقعی مالیات را تعیین می‌کند.
رئیس کل امور مالیاتی کشور افزود: دنبال این هستیم تحت عنوان اجرای ماده ۹۷ با حذف مالیات علی‌الرأس برای مشاغل از مؤدیان اطلاعات را بگیریم و با اطلاعات موجود در سازمان تطبیق می‌دهیم که امیدواریم قسمت اعظم آن مورد تائید قرار گیرد.
وی تصریح کرد: الکترونیکی کردن کل امورات در دستور کار قرار دارد.
پارسا با اشاره به اینکه مجموعه تصمیماتی برای شرایط کرونایی توسط سران سه قوه اتخاذ و ابلاغ شده، عنوان کرد: بر این اساس مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا دو ماه تمدید شده بنابراین اظهارنامه مشاغل تا پایان مرداد و اظهارنامه کارگاه‌ها تا پایان شهریورماه فرصت ارایه دارد.
وی افزود: مجموعه سیاست‌ها این است که بخش‌هایی که از کرونا آسیب بیشتری دیدند مورد حمایت و توجه ویژه هستند و بخش‌هایی که آسیب ندیدند یا کمتر بوده مالیات خود را طبق روال گذشته پرداخت کنند.
پارسا بیان کرد: طی دو ماهه ابتدایی سال روند وصول مالیات کشور با تمرکز بر طبقات بالاتر درآمد در حال انجام است.
این مسئول با بیان اینکه فرار مالیاتی خط قرمز ماست و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، تاکید کرد: به عنوان یکی از اصول طرح وصول با اصول دنبال می‌شود و بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات صوری ابلاغ شده و در آن مجموعه خیلی زود به نتیجه می‌رسیم.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 123873

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/123873/۴۵-هزار-میلیارد-تومان-فرار-مالیاتی-داریم

نفت ما
  https://www.naftema.com