۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۲۳۹۷۳

ساخت 4 طرح جدید پتروشیمی توسط پترول

مدیرعامل پترول گفت: پترول در سال «جهش تولید»، طرح ساخت 4 طرح جدید پتروشیمی را با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات پتروشیمیایی و اشتغال آفرینی پایداردر مناطق کمتر توسعه یافته آغاز می کند.
رسول اشرف زاده
رسول اشرف زاده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،  رسول اشرف زاده اظهار کرد : در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نام گذاری شده است، شرکت پترول قصد دارد با مجموع سرمایه گذاری بیش از 100 میلیون دلاری در بخش ارزی در بخش ریالی، ساخت چهار طرح جدید پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی و بی نیازی از واردات برخی از محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی را به زودی آغاز کند.
 
وی گفت : بر این اساس، احداث طرح «متیل آمین» با ظرفیت تولید سالانه 22500 هزار تن محصول و سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری در سنقر کرمانشاه، طرح «سود پرک» با ظرفیت تولید سالانه 45 هزار تن محصول و سرمایه گذاری 10.3 میلیون دلاری در ماهشهر، طرح «کریستال ملامین» با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن هزار تن محصول و سرمایه گذاری 41.6 میلیون دلاری در لردگان و طرح «پلی آلمینیوم کلراید» با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن محصول و سرمایه گذاری 39/11 در ارومیه امسال آغاز خواهد شد.
 
اشرف زاده تصریح کرد : با اجرای پروژه و بهره برداری از این چهار طرح درحالی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور حدود 100 هزار تن در سال افزایش می یابد .

وی خاطر نشان کرد : یکی از اقدام های ضروری برای ایجاد جهش تولید ؛تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر است .صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع مادر از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود. با تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد تنوع بیشتر در محصولات و ارتقاء ارزش سبد محصولات پتروشیمی،کاهش هزینه تولید،سودآوری بالا بیش تر می شود.

منبع: نیپنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی