۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۱۲۴۰۴۹

تحریم ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام تروریستی علیه مردم ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد.
تحریم ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با ایران
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا روز گذشته با اعلام لیست این کشتی‌ها و نفتکش‌ها اعلام کرد اصلاحیه انجام شده برای آن است که این کشتی‌ها در موضوع منع اشاعه تسلیحات اتمی و همچنین تحریم جامع آمریکا علیه ایران نیز طبقه‌بندی شوند.
این اقدام پس از آن انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، پنج نفتکش خود را در هیاهوی رسانه‌ای به ونزوئلا اعزام کرد و به این ترتیب برنامه تروریستی آمریکا علیه ونزوئلا را هم خنثی کرد.
سازمان ملل متحد، کشورهای عضو جنبش غیر متعهد و روسیه و چین بارها تحریم‌های یکجانبه آمریکا را مردود دانسته‌اند.
مایک پمپئو هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد امروز تحریم‌هایی علیه خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های حمل و نقل زیر مجموعه آن، اجرایی می‌شود.  
وی افزود: ۶ ماه پیش اعلام کردم که آمریکا اقداماتی را علیه این شرکت‌ها تحت فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ وضع خواهد کرد که اشاعه‌دهندگان سلاح کشتار جمعی و حامیان آنها را هدف قرار می‌دهد.  
وزیر خارجه آمریکا در ژستی انسان‌دوستانه مدعی شد: برای اینکه به صادرکنندگان کالاهای انسان دوستانه برای جایگزین کردن راه‌های حمل و نقل بدهیم، اجرای این تحریم‌ها را ۱۸۰ روز به تعویق انداختیم. امروز این اقدام «سخاوتمندانه» ما به پایان آمده است و صنایع دریایی و تجاری که با ایران داد و ستد داشتند باید روش نقل و انتقال دیگری را برگزینند یا اینکه در معرض مجازات تحریم قرار گیرند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی