۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۲۴۱۲۹

بزرگترین میدان نفتی لیبی بسته شد

نیروهای مسلح لیبی تنها چند ساعت پس از اینکه کارگران کار تعمیر و نگهداری را در میدان نفتی الشراره آغاز کرده بودند، دستور توقف کار را داده اند. شرکت ملی نفت لیبی از تمام کارمندانش خواسته از این دستور پیروی نکنند.
بزرگترین میدان نفتی لیبی بسته شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    یک روز پس از آنکه اعلام شد میدان نفتی الشراره لیبی تولید خود را پس از ماهها تعطیلی به خاطر جنگ داخلی از سر گرفته، افراد مسلح وارد این میدان نفتی شدند و تولید مجددا متوقف شد.
 شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد این نیروهای مسلح تنها چند ساعت پس از اینکه کارگران در این میدان نفتی کار تعمیر و نگهداری را آغاز کرده بودند، به آنها دستور توقف کار را داده اند. شرکت ملی نفت لیبی از تمام کارمندانش خواسته از این دستور پیروی نکنند.
 در بیانیه این شرکت آمده است:« این گروه مسلح که از شهر صبحا در جنوب کشور می آیند میدان نفتی الشراره را در دست گرفته، تفنگ هایشان را به سمت کارگران غیر مسلح نشانه رفته و آنها را مجبور به توقف تولید کرده اند».
 شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده بود اولین فاز تولید در میدان نفتی الشراره با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز آغاز می شود وانتظار می رود به خاطر آسیب هایی که تعطیلی طولانی مدت به وجود آورده، رسیدن به ظرفیت کامل تولید 90 روز طول بکشد. این میدان نفتی ظرفیت تولید 300 هزار بشکه در روز را دارد.
لیبی همچنین تولید در یک میدان نفتی دیگر با نام الفیل را که متصل به الشراره است با ظرفیت 70 هزار بشکه در روز آغاز کرده بود.

 صنعت نفت لیبی پس از اینکه ارتش ملی این کشور که شعبه ای از دولت شرقی در لیبی است، پایانه های نفتی این کشور را اشغال کرد، متوقف شد.
 از آن زمان درگیری ها ادامه دارد و تولید نفت لیبی از بیش از یک میلیون بشکه در روز به کمتر از 100 هزار بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت این کشور 92 درصد طی ماه‌های ژانویه تا مه پایین آمده است. شرکت ملی نفت لیبی ماه گذشته اعلام کرد کل خسارتی که این کاهش تولید به بار آورده برابر با 5 میلیارد دلار است.
 به گفته مصطفی سانالا، رئیس شرکت ملی نفت لیبی، این خسارت علاوه بر آسیبی است که به خط لوله ها به خاطر فرسایش ناشی از ساکن بودن نفت و آب شور میرسد. هزینه تعمیر آنها پس از پایان بحران میلیون ها دلار خواهد بود.
 انتهای پیام/38
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی