۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۲۴۱۶۳

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۳/۲۳

قیمت نفت برنت که دیروز حدود ۸ درصد افت کرده بود، امروز نیز با یک دلار و ۱۵ سنت معادل ۳ درصد افت به ۳۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۳/۲۳
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در حالی که تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا این هفته شاهد افزایش بوده و احتمال شیوع موج دوم کرونا در این کشور موجب تضعیف چشم انداز رشد تقاضا شده است قیمت نفت روز جمعه همانند روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا پس از کاهش بیش از 8 درصدی در روز پنجشنبه امروز نیز یک دلار و 32 سنت معادل حدود 4 درصد افت داشت و به 35 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز که دیروز حدود 8 درصد افت کرده بود، امروز با یک دلار و 15 سنت معادل 3 درصد افت به 37 دلار و 40 سنت رسید.
بازارها اکنون با این واقعیت مواجه شده اند که همه گیری کرونا در سطح جهان هنوز فاصله زیادی تا مهار شدن دارد و موارد ابتلا به ویروس تنها در آمریکا به بیش از 2 میلیون نفر رسیده است.
نفت برنت با کاهش حدودا 12 درصدی در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در طی 7 هفته گذشته قرار دارد و نفت خام امریکا نیز با افت حدودا 4 درصدی در آستانه ثبت دومین هفته کاهشی متوالی است.
موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس با اشاره به کاهش قابل توجه سفرهای خودرویی در آمریکا نوشت: «افزایش پایدار تقاضا برای انرژی باید شامل بهبود تقاضا برای بنزین، کاهش ذخایر و افزایش حاشیه سود فعالیت های پالایشگاهی باشد تا پالایشگاه ها انگیزه لازم برای آغاز فعالیت را داشته باشند.»
در حالی که تولیدکنندگان عرضه نفت خود را کاهش داده اند، تقاضا به دلیل تداوم شیوع کرونا همچنان پایین است و بر اساس آمارهای دولتی میزان ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته با افزایشی غیرمنتظره به 258.6 میلیون بشکه رسیده است.
میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز در این هفته با 5.7 میلیون بشکه رشد به 538.1 میلیون بشکه رسید که رقمی بی سابقه به شمار می رود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی