۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۲۴۳۳۴

سئول پول نفت ایران را هرچه سریع تر آزاد کند

سخنگوی دولت گفت: منابع مسدودشده توسط کره‌ جنوبی مربوط به صادرات نفتی است که با مجوز و معافیت ارائه‌شده از سوی آمریکا به این کشور انجام شده، بنابراین دلایل کره‌ جنوبی برای مسدود کردن این منابع توجیه‌پذیر نیست.
علی ربیعی
علی ربیعی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علی ربیعی، امروز (دوشنبه، ۲۶ خردادماه) در نشست خبری از تعلل کشور کره‌جنوبی در بازگرداندن پول‌های ایران انتقاد کرد و گفت: این موضوع مربوط به بانک مرکزی و درآمد صادرات نفت و میعانات گازی به کشور کره‌ جنوبی بوده است. این پول‌ها در حساب‌های بانک مرکزی در بانک‌های کره‌ای است.
وی افزود: ما به دلایل نامعلومی احساس می‌کنیم دولت کره‌ جنوبی همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد، بانک مرکزی از سال ۹۷ تاکنون از طریق سیاسی، حقوقی و نهادهای مختلف و هماهنگی وزارت خارجه دائما این موضوع را پیگیری می‌کند، راهکارهای مختلفی نیز در این زمینه ارائه شده است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: امیدواریم دولت کره‌ جنوبی هرچه سریع‌تر منابع را آزاد و مشکلاتی که ایجاد کرده را برطرف کند. جالب است که این منابع مربوط به صادرات نفتی است که با مجوز و معافیت ارائه‌شده از سوی آمریکا به کره‌جنوبی انجام شده است، بنابراین از چند طریق دلایل این کشور برای ما توجیه‌پذیر نیست.
ربیعی عنوان کرد: بدون شک این رفتار برای همه ما غیرقابل قبول است و در چشم‌انداز روابط دوجانبه و همکاری‌های آینده ما نیز تأثیر خواهد داشت.
وی درباره خودکشی فردی در بخش‌های پیمانکاری نفت نیز گفت: به محض شنیدن این خبر ناگوار بررسی‌ها آغاز شد. مسئله جان یک انسان به‌طور حتم برای ما مهم است. لازم می‌دانم به خانواده این فرد تسلیت بگویم، نباید در این زمینه‌ها حتی با پیش‌داوری سوال را مطرح یا قضاوت کرد.
وی ادامه داد: خودکشی علت و عوامل متعددی دارد، بدون مطالعه کافی و برسی علل مختلف نمی‌توان آن را به یک موضوع نسبت داد، خودکشی از علل اقتصادی تا علل روان‌شناختی می‌تواند ناشی شود.

منبع: شانا
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای