۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۱۲۴۳۹۹

ساخت بزرگترین تأسیسات ذخیره نفت خاورمیانه

عمان تاکنون هشت مخزن نفتی که بخشی از آنچه که این کشور امیدوار است بزرگترین تأسیسات ذخیره نفت در خاورمیانه شود را ساخته است و در حال آماده‌سازی ساخت چندین مخزن دیگر برای رساندن ظرفیت کل ذخیره‌سازی به ۲۵ میلیون بشکه می‌باشد.
ساخت بزرگترین تأسیسات ذخیره نفت خاورمیانه
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،  بلومبرگ با استناد به منابع آگاه در این زمینه اعلام کرد که این مخازن در اختیار تولیدکنندگان و معامله گران نفت قرار خواهد گرفت و برای ذخیره‌سازی و یا به عنوان یک توقفگاه موقت در طول مسیر برای رسیدن به مصرف کنندگان نهایی و کسانی که می‌خواهند از انتقال نفت خود از طریق تنگه هرمز استفاده نکنند، ارائه می‌شود.
 
بنا بر این گزارش، این تأسیسات ذخیره نفت موسوم به «پارک نفت خام رأس مرکز» در 600 مایلی تنگه هرمز، بزرگترین گلوگاه نفتی جهان قرار دارد.
در زمانی که هیچ تضمینی برای پایداری درآمدهای نفتی عمان وجود ندارد، این پارک برای دولت این کشور منبع درآمد اضافی محسوب می‌شود.
شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کشورهای بزرگ وارد کننده نفت منجر به عرضه بیش از نیاز این محصول شد به حدی که نگرانی برای‌عدم فضای ذخیره‌سازی برای نگه داشتن نفت فروخته نشده و غیر قابل فروش را افزایش داد.
در این راستا، عمان با توجه به اینکه طول خواهد کشید تا تقاضا برای نفت به سطح پیش از بحران برسد، به ظرفیت مورد نیاز خود افزوده است.
طبق گفته شرکت ترمینال مخزن عمان، شرکت پشتیبان این پروژه، ظرفیت ذخیره‌سازی نهایی این تاسیسات 200 میلیون بشکه نفت خام برآورد شده است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی