۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۲۴۴۷۲

نفت امسال ۳۵ دلار می‌ماند

وزارت انرژی روسیه پیش بینی کرد که میانگین قیمت نفت اورال در سال میلادی جاری ۳۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.
نفت امسال ۳۵ دلار می‌ماند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مقامات روسیه پیش‌تر گفته بودند بودجه ۲۰۲۰ روسیه برمبنای قیمت ۴۲ دلار در هر بشکه است. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با نشریه آلمانی هندلزبلات ضمن پیش‌بینی نفت ۳۵ دلار در سال ۲۰۲۰، گفت: در حال حاضر وی انتظار دارد فراهم کنندگان خدمات نفتی که از کاهش تولید نفت روسیه تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس به شدت آسیب دیده‌اند، نیازمند حمایت دولتی باشند.
وی در ادامه افزود: شرکت‌های نفت و گاز روسیه به برنامه‌های سرمایه‌گذاری ادامه خواهند داد و برخی از آنها سرمایه‌گذاری خود را حداکثر ۲۰ درصد کاهش داده‌اند اما تغییر اساسی صورت نگرفته است.
نواک اظهار کرد که انتظار ندارد تقاضا برای نفت در کوتاه مدت به سطح پیش از بحران برگردد زیرا پروازها و رانندگی کمتر شده و افراد بیشتری کارهایشان را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند. اقتصاد دوباره رشد خواهد کرد اما تقاضا برای نفت از سوی بخش حمل و نقل پایین‌تر خواهد ماند.
وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه در حال حاضر نیازی به کاهش بیشتر تولید تحت توافق اوپک پلاس نمی‌بیند اما این گروه ماهانه به بررسی وضعیت بازار خواهد پرداخت.
بر اساس گزارش پلاتس، نواک همچنین درباره نوسان بازار گاز در نتیجه شیوع پاندمی ویروس کرونا، زمستان‌های گرم‌تر و افزایش ظرفیت LNG صحبت کرد و گفت: امیدوارم بدترین شرایط را در بازار گاز پشت سر گذاشته باشیم. وضعیت در بازار گاز بسیار دشوارتر است زیرا نهاد رگولاتوری مانند اوپک در این بخش وجود ندارد و هماهنگی بسیار دشوارتر است. به همین دلیل بازار گاز آشفتگی بیشتری داشته و ورشکستگی‌های بیشتری در آن روی می‌دهد. با این حال وی گفت که انتظار ندارد قیمت‌های گاز برای مدت طولانی منفی شوند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی