۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۲۴۴۹۶

وزیر نفت وضعیت کارگران نفتی را سامان دهد

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وزیر نفت باید درخصوص وضعیت نامناسب اقتصادی کارگران و نیروهای خود به مجلس و مردم توضیح دهد.
سید مجتبی محفوظی
سید مجتبی محفوظی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سید مجتبی محفوظی  با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کارگران نفتی، گفت: با وجود آنکه کارگران نفتی در متمول‌ترین وزارتخانه‌ کشور کار می‌کنند اما در بدترین وضعیت اقتصادی و معیشتی به سر می‌برند و پیمانکار به‌عنوان کارفرما در حق آن‌ها اجحاف می‌کند و کارگران در وضعیت نامناسب اقتصادی کنونی، کمترین حقوق را با تاخیرهای فراوان دریافت می‌کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس احقاق حق خواهد کرد، افزود: آقای ژنرال باید درخصوص وضعیت نامناسب اقتصادی کارگران و نیروهای خود به مجلس و مردم توضیح دهد.
وی ادامه داد: احقاق حق بدین معنا است که پیمانکار از حق کارگر دزدی نکند و بیمه و حقوق آن‌ها را به موقع پرداخت و پاداش پایان سال و عیدی کارگران را به درستی پرداخت کند.
محفوظی با بیان اینکه بسیاری از کارگران پالایشگاه آبادان نیز وضعیت بسیار نامناسبی دارند و بدون قرارداد به کار گرفته شده‌اند، اظهار کرد: هنوز به کارگرانی که بالای 10 تا 15 سال سابقه کار دارند منازل مسکونی تحویل داده نشده و این مسئله برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.  
این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت نفت یک بار برای همیشه تکلیف خود را با پیمانکاران مشخص کند تا دیگر شاهد اتفاق‌های تلخی همچون خودکشی نیروها نباشیم، دلیل نارضایتی کارگران وزارت نفت یک بام و دو هوای وزارت نفت با نیروی کار دانست.
 
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: تمام دردها و رنج‌های مذکور ناشی از این است که دولت می‌خواهد در هزینه‌های جاری دولت صرفه جویی کند، اما به چه قیمتی؟ به ظاهر صرفه‌جویی می‌شود اما در واقعیت دست در جیب کارگر کرده و حق آن‌ها را تضعیف می‌کند. 

منبع: خانه ملت 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


هیچکس به فکر کارگران نفتی نیست
وزیر نفت که اصلا براش مهم نیست
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی