۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۲۴۵۹۲

امضای بزرگترین قرارداد انرژی سال جهان

بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری در زیرساخت انرژی در خاورمیانه و بزرگترین قرارداد انرژی جهان در سال ۲۰۲۰ به ارزش ۲۰.۷ میلیارد دلار میان شش شرکت و شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) امضا شد.
امضای بزرگترین قرارداد انرژی سال جهان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   کنسرسیومی از شش سرمایه گذار جهانی در راستای توافق با ادنوک، ۱۰.۱ میلیارد دلار برای خرید ۴۹ درصد سهم در شرکت "خط لوله گاز ادنوک" که یک مجموعه تازه تاسیس است، هزینه خواهند کرد و از حق لیزینگ ۳۸ خط لوله برخوردار خواهند شد. ادنوک عمده سهام به میزان ۵۱ درصد و مالکیت خطوط لوله را خواهد داشت و مدیریت فعالیتها را برعهده داشته و مسئول هزینه سرمایه خواهد بود.
شرکت ادنوک اعلام کرد که این توافق بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری در زیرساخت انرژی در منطقه و بزرگترین قرارداد در سطح جهانی در سال ۲۰۲۰ است. همچنین این توافق بخشی از استراتژی شرکت ملی نفت امارات متحده عربی برای جذب سرمایه گذاری و حداکثر کردن ارزش دارایی‌هایش است.
این شش شرکت شامل GIP، شرکت مدیریت دارایی بروک فیلد، صندوق سرمایه گذاری دولتی GIC سنگاپور، هیات طرح بازنشستگی معلمان اونتاریو، شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار NH و Snam هستند.
سلطان الجابر، مدیر اجرایی گروه ادنوک و وزیر کشور امارات متحده عربی اظهار کرد: ما از تکمیل این قرارداد خوشحالیم و بار دیگر با بزرگترین سرمایه گذاران موسسه‌ای و زیرساخت جهان شریک شدیم.
بر اساس گزارش شبکه CNBC، الجابر گفت: این قرارداد به ادنوک اجازه می‌دهد سرمایه گذاری مجدد مسئولانه‌ای داشته باشد و فعالیتهایی که سوددهی بالاتر دارند را تامین مالی کند.
وی همچنین گفت: نشانه‌هایی از کاهش اشباع عرضه بازار نفت تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس و بهبود تقاضا در سراسر جهان وجود دارد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی