۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۲۴۶۲۴

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۴/۰۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۴۷ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۴/۰۴
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    پس از آنکه اعلام شد میزان ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار رشد داشته است و این موضوع نگرانی ها از مازاد عرضه را افزایش داد قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود، اما کاهش حجم ذخایر بنزین آمریکا موجب شد تا افت قیمت قابل توجه نباشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.47 درصد کاهش به 42 دلار و 43 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم امروز با 25 سنت معادل 0.62 درصد کاهش به 40 دلار و 12 سنت رسید.
انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 1.7 میلیون بشکه رد داشته، در حالی که تحلیلگران انتظار تنها 300 هزار بشکه رشد را داشتند.
اما در عین حال بر اساس این گزارش حجم ذخایر بنزین و میعانات این کشور کاهش داشته و این مسئله کارشناسان را نسبت به رشد مصرف خوش بین ساخته است. گزارش رسمی دولت آمریکا در مورد حجم ذخایر انرژی امروز منتشر می شود.
میزان مصرف جهانی نفت در حالی رو به افزایش است که اقتصادهای جهان به آرامی در حال کنار گذاشتن مقررات قرنطینه هستند و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش تولید نفت خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. بسیاری از شرکت های تولیدکننده نفت شیل آمریکا هم چاه های نفت خود را بسته اند.
روز سه شنبه قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به بالاترین رقم ها از زمان افت قیمت ها در اوایل ماه مارس رسید. با این حال بازار نفت همچنان نگران افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سایر نقاط جهان است. تعداد موارد جدید ابتلا در هفته منتهی به 21 ژوئن در مقایسه با 7 روز قبل از آن رشد 25 درصدی نشان می دهد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی