کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بنزین در چین گران شد

9 تير 1399 ساعت 11:19

برای نخستین بار در سال جاری میلادی و به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت، قیمت خرده فروشی فرآورده های نفتی تصفیه شده از جمله بنزین و گازوئیل هم در چین افزایش یافت.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین امروز دوشنبه اعلام کرد قیمت هر تن بنزین ۱۲۰ یوان (حدود ۱۷ دلار آمریکا) و قیمت هر تن سوخت دیزلی ۱۱۰ یوان افزایش می یابد.
افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در چین در حالی است که این کشور قیمت این دو نوع سوخت را از ابتدای سال جاری میلادی بدون تغییر نگه داشته بود زیرا قیمت های بین المللی نفت پایین تر از «کف قیمت» یعنی ۴۰ دلار آمریکا برای هر بشکه بود.
در چین بر اساس یک مکانیسم از پیش تعین شده، وقتی قیمت بین المللی نفت به میزان بیش از ۵۰ یوان در هر تن تغییر کند و این تغییر حداقل ۱۰ روز باقی بماند قیمت های خرده فروشی محصولات نفتی تصفیه شده در داخل کشور هم اصلاح می شود.
اما اگر قیمت های بین المللی به زیر ۴۰ دلار آمریکا یعنی کف قیمت و یا بالای ۱۳۰ دلار برای هر بشکه برسد قیمت ها در داخل کشور ثابت می ماند و تغییر نمی کند.
در چین روزانه حدود ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود.
کارشناسان پیش بینی می کنند افزایش بهای بنزین در چین به دنبال کاهش شیوع ویروس کرونا در این کشور، باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات این کشور که به تمام جهان صادر می شود خواهد شد.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 124839

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/124839/بنزین-چین-گران

نفت ما
  https://www.naftema.com