کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت تولید پتروشیمی به ۲۵ میلیون تن می رسد

10 تير 1399 ساعت 15:30

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز از تعدادی از پروژه‌های پتروشیمی در عسلویه بازید کرد و روند پیشرفت پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مهندس بهزاد محمدی ابتدا از محل پیشنهادی برای احداث پارک پلی‌پروپیلن و سپس از مجتمع متانول بوشهر، شرکت اکسیرحلال، پتروشیمی سبلان، طرح استحصال اتان مجتمع پالایش پارسیان سپهر در سایت عسلویه، پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و پتروشیمی دماوند بازدید به عمل آورد. طی این بازدیدها مدیران و کارشناسان مربوطه، روند پیشرفت پروژه‌ها را تشریح کردند.
مهندس محمدی پس از بازدید از پروژه‌ها، در گفتگو با نیپنا با اشاره به اهمیت بازدید میدانی از پروژه‌ها گفت: شرکتها در مسیر تکمیل پروژه‌ها مشکلاتی دارند و علاوه بر آن مشکلاتی هم در هماهنگی بین واحدها وجود دارد که حضور ما در منطقه کمک می‌کند چالش‌های آنها در زمان کمتری حل و فصل شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بخشی از مجتمع‌های در حال تولید هم با مشکلات ناشی از ذخیره‌سازی مواجه هستند که باید با شرکت مخازن سبز که وظیفه ذخیره‌سازی دارد هماهنگی لازم انجام شود. همچنین بخشی از مشکلات پروژه‌ها، مربوط به تاخیر در ورود تجهیزات بود که به خاطر شیوع کرونا، تجهیزات خارجی با تاخیر به سایت می‌رسد.
مهندس محمدی با تاکید بر اینکه امسال سال طلایی صنعت پتروشیمی است تصریح کرد: در سال طلایی صنعت پتروشیمی لازم است برای پروژه‌هایی که قرار است در سال جاری به بهره‌برداری برسد هماهنگی لازم انجام شود.
در سال جاری ۱۷ طرح را با سرمایه‌گذاری ۱۱.۵ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند که با افتتاح آنها حدود ۲۵ میلیون تن ظرفیت صنعت افزایش خواهد یافت که این حجم افزایش ظرفیت در صنعت پتروشیمی بیسابقه است که در مجموع پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ظرفیت تولید ۹۰ میلیون تن در صنعت پتروشیمی دست یابیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه با بیان اینکه از ۱۷ پروژه جهش دوم صنعت پتروشیمی، ۷ پروژه در منطقه عسلویه واقع شده است گفت: بزرگترین متانول جهان با ظرفیت ۷ هزار تن در روز در دیر، پروژه پتروپالایش کنگان،
متانول کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه که در حال بهره‌برداری و تولید است، پتروشیمی سبلان، متانول بوشهر، پروژه اکسیرحلال که برای اولین بار در صنعت پتروشیمی پنتان و هگزان تولید می‌کند و پروژه پتروپالایش پارسیان در منطقه مهر و منطقه عسلویه، این ۷ پروژه هستند.
مهندس محمدی گفت: این ۷ پروژه در برنامه بهره‌برداری ما در سال جاری قرار دارد اما موضوع کرونا موجب ایجاد اختلال در تامین تجهیزات از خارج از کشور و محدودیتهای اجرایی شده است. ما تلاش داریم بر مسائل و محدودیتهای ناشی از کرونا غلبه کنیم اما امکان دارد افتتاح برخی از این طرح‌ها تا اوایل سال بعد به طول بینجامد اما به هر حال این پروژه‌ها در سبد ۱۷ پروژه جهش دوم صنعت پتروشیمی قرار دارد.
شایان ذکر است مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعدازظهر امروز پس از بازدید از طرح استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر در سایت مهر، عسلویه را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.


کد مطلب: 124909

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/124909/ظرفیت-تولید-پتروشیمی-۲۵-میلیون-تن-می-رسد

نفت ما
  https://www.naftema.com