۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۱۲۴۹۲۳

رکوردشکنی در پتروشیمی بوعلی سینا

رکورد شکنی با افزایش ۲۱۰ درصدی فروش زمینی و ۲۳ درصدی تولید در پتروشیمی بوعلی سینا طی ۳ ماهه نخست سال ۱۳۹۹.
پتروشیمی بوعلی سینا
پتروشیمی بوعلی سینا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ۳ ماهه نخست سالِ جهش تولید موفق به ثبت رکورد افزایش ۲۳ درصدی تولید برخی محصولاتِ با ارزش و افزایش ۲۱۰ درصدی فروش زمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.
۱۱۲ سال از کشف اولین چاه نفت در ایران می‌گذرد. کالایی خام که مدتی‌ست ارزش خود را از دست داده و به کالای کم ارزش تبدیل شده‌است. اما زمانی‌که این ماده خام وارد فرآیند‌های پتروشیمیایی می‌شود، ارزش چندین برابری را به دست می‌آورد‌. مانند اتفاقی که در پتروشیمی بوعلی سینا برای نفت‌ خامِ استخراج شده از میدان نفتی پازنان در شرق استان خوزستان می‌افتد.
نفت خام استخراج شده از میدان نفتی پازنان پس از انتقال به واحد NGL900 در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی گچساران و تبدیل به نفت‌سبک، از طریق خط لوله به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌رسد تا خوراک پتروشیمی بوعلی سینا شود.
این شرکت پتروشیمی از پالایشگاه‌های فجر جم و پارسیان در عسلویه دیگر خوراک‌ مورد نیاز خود را از طریق کشتی وارد، تا محصولات باارزش بنزن، رافینت، Heavy end و... را تولید کند. بخشی از این تولیدات باارزش در زنجیره بعدی، خوراک صنایع پائین دستی و تولیدات ارز‌ش‌آفرین دیگر در صنایع بهداشتی، پلاستیک و ... می‌شود و بخش دیگر آن منجر به ارز آوری و شکوفایی اقتصاد کشور می‌گردد.
پتروشیمی بوعلی طی ۳ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، موفق به ثبت رکوردهای چشم‌گیر در حوزه تولید و فروش زمینی محصولات خود شده که علاوه‌ بر صرفه‌جویی، سود قابل توجهی را نیز برای این شرکت به ارمغان آورده است. آنگونه که مدیر بازرگانی این پتروشیمی وابسته به هلدینگ خلیج فارس می‌گوید: در ۳ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، علی‌رغم مشکلات پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کووید‌۱۹ و کاهش حمل‌ونقل‌های‌ جاده‌ای و دریایی، پتروشیمی بوعلی سینا موفق به رشد تولید تا ۲۳ درصد در برخی محصولاتِ باارزش و رشد ۲۱۰ درصدی فروش زمینی نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل شده است.
او می‌گوید: این شرکت، با ثبت رکورد بارگیری ۱۵۰ تانکر در روز از طریق ۴ پایانه مستقر در مجتمع، پایانه و مخازن پتروشیمی، سایت مخازن اصفهان و اکسیرشیمی، حمل و نقل دریایی را به شکل قابل توجهی کاهش و در نتیجه سودآوری چشمگیری را در شرایط تحریم‌های ظالمانه اقتصادی برای کشور به ارمغان آورده است.
اردلان صداقت‌زاده اضافه می‌کند: تلاش‌های کارکنان این شرکت در سال گذشته منجر به سود ۴ برابری نسبت به سال ماقبل شده و اکنون تمامی کارکنان در تلاش‌ند تا امسال از رکورد سال پیش نیز عبور کنند و این چشم‌انداز ترسیم شده اکنون با ثبت رکوردهای تازه در ۳ماهه نخست سال در حوزه تولید و فروش محقق شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی