۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۲۵۱۱۳

فاز اول اکتشاف نفت و گاز دانا پایان یافت

استاندار ایلام گفت: فاز اول پروژه لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز دانا در منطقه بانکول و باباگیر ایوان پایان یافت.
قاسم سلیمانی دشتکی
قاسم سلیمانی دشتکی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا با اشاره به نقش و اهمیت اجرای این پروژه ها در توسعه و اشتغال استان ایلام اظهار داشت: این پروژه که زمینه ساز فاز ۲ پالایشگاه گاز استان است در مرحله اول بیش از ۴۵۰ اشتغال ایجاد کرد که در فاز دوم در میادین نفتی بیجار و دلاوران از سومار تا صالح آباد در مرحله مقدماتی ۴۰۰ نفر و در پیک کاری نیز بالغ بر ۸۰۰ نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.
وی افزود: طی چند سال گذشته تحرک بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان اتفاق افتاده است که نویدبخش روزهای خوب در این صنعت مهم است.
استاندار ایلام با اشاره به وضعیت اشتغال استان ایلام یادآور شد : اگر چه در مجموع وضعیت بیکاری استان از نرخ بیکاری ۱۷.۶ در سال ۹۱ به ۸.۳ در سال ۹۸ تعدیل یافته است اما هنوز آمار جوانان و تحصیل کردگان بیکار استان بالاست و در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
وی در ادامه ضمن قدردانی از مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا به عملیات اجرایی پروژه لرزه نگاری دانان در مناطق دهلران و آبدانان نیز اشاره کرد و گفت: در این مناطق شرکت دانان وابسته به صندوق بازنشستگی وزارت نفت با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف و استخراج میادین نفتی و گازی مشغول بکار است و در این پروژه نیز برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
استاندار ایلام افزود: همچنین به زودی در حوزه اکتشاف نفت و گاز یک پروژه لرزه نگاری دیگر در مناطق بیم دره شهر ایلام و کوهدشت لرستان عملیات اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی و گازی آغاز می شود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اقدامات و فعالیت های خوب صورت گرفته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان تاکید کرد: امیدواریم مجموعه این فعل و انفعالات در حوزه انرژی سبب تولید و اشتغال بیشتر و در نهایت منجر به توسعه استان شود و برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای