۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۱۲۵۱۶۰

حکم توقیف نفتکش های ایرانی راهزنی دریایی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حکم قاضی آمریکایی را راهزنی دریایی دانست و از اقدام مجلس برای طرح اقدام متقابل خبر داد.
ابراهیم رضایی
ابراهیم رضایی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی  گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا به منزله شکست راهبردهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی است چرا که آمریکایی‌ها در اولین فازهای تحریم به دنبال این بودند که کاری بکنند که در داخل کشور با بحران کمبود انرژی خصوصا بنزین مواجه  شویم ولی امروز الحمدلله به واسطه تلاش متخصصان داخلی در حال صادرات بنزین هستیم و از واردات به خودکفایی و صادرات رسیده ایم.
وی ادامه داد: دلیل دیگری که شکست راهبردهای آمریکا را نشان می دهد این است که امروز به واسطه اقتدار نیروهای مسلح مان مشتقات نفتی خود را برخلاف سالهای گذشته با روشن بودن سیستم  AIS نفتکش ها و با پرچم جمهوری اسلامی می‌فروشیم.
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس افزود: ناتوانی دولت امریکا در مهار بیماری کرونا، اقبال کم مردم به ترامپ و احتمال شکستش در انتخابات باعث شده که او دست به یک قمار بزند و آن هم خیمه شب بازی قاضی فدرال آمریکایی در دستور توقیف نفتکش های ایرانی است که یک راهزنی دریایی و خلاف قوانین مصرح بین المللی است.
رضایی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید از ابزارهای حقوقیشان علیه این رفتار آمریکایی ها استفاده کنند و یکی از راهکارهای ما استفاده از ابزار اقدام متقابل است که کارآیی خود را در توقیف نفتکش گریس۱ توسط انگلیسی ها نشان داد.
وی با بیان اینکه طرحی را در دست تدوین داریم که به راهزنی احتمالی آمریکایی ها پاسخ متقابلانه و قاطع دهیم گفت: بر اساس این طرح هرگونه اقدام ایالات متحده علیه نفتکش یا کشتی ایرانی در هر نقطه از دنیا با پاسخ سریع و متناسب جمهوری اسلامی روبرو می شود. 
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با تجلیل از اقتدار ارزشمند نیروهای مسلح کشورمان بخصوص طی هفته های اخیر اضافه کرد: معتقدم که اگر آمریکا یا هر کشور دیگری متعرض کشتی و نفتکش ایرانی شود، بلافاصله باید اقدام و رفتاری متناسب با کشتی یا نفتکش همان کشور انجام دهیم.  
رضایی تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند اگر حرکت خصمانه ای بکنند پایشان در خلیج فارس گیر است و حرکت آنها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت و هرگونه اشتباه آنها پاسخ قاطع ایران را در پی خواهد داشت لذا نباید بازی ای را آغاز کنند که پایانش خفت و خواری آنها بواسطه اقتدار ایرانی ها باشد.
منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی