۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۱۲۵۱۶۸

عربستان قیمت نفت برای آسیا را افزایش داد

شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود را برای تحویل به آسیا در ماه اوت یک دلار در هر بشکه افزایش داد. این شرکت همچنین قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود برای اروپا و آمریکا را هم بالا برد.
آرامکوی عربستان
آرامکوی عربستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت آرامکوی عربستان طی بیانیه ای در روز دوشنبه اعلام کرد عربستان سعودی قیمت نفت خود را برای تحویل در ماه اوت 1.20 دلار در هر بشکه بیشتر از شاخص نفت عمان/دوبی قرار داده است.
این افزایش قیمت در راستای انتظارات بازار برای افزایش شاخص نفت خاورمیانه و تقویت حاشیه سود پالایشگاهی بوده است.
طبق گفته منابع صنعتی، گرچه این افزایش قیمت، تقاضا برای بشکه های نفت عربستان را پایین می آورد ولی مصرف کنندگان را تشویق می کند از ذخایر نفتی خود استفاده کنند، به این ترتیب از قیمت نفت حمایت می‌شود.
اوپک و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه طی ائتلافی موسوم به اوپک پلاس توافق کرده‌اند کاهش تولید نفت 9.7 میلیون بشکه ای خود را تا پایان جولای هم ادامه دهند. این قرارداد جهت حمایت از قیمت و تقاضای نفت بسته شده است.
 

 قیمت نفت در روز دوشنبه بسیار پیچیده بود. قیمت نفت خام برنت به خاطر تقاضای بالاتر افزایش یافت ولی شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا از ترس ضربه خوردن تقاضای نفت در آمریکا به خاطر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا پایین آمد.
آرامکو قیمت نفت خام سبک عرب را برای تحویل به آمریکا 1.65 دلار در هر بشکه بیشتر از شاخص نفت خام ترش آرگوس اعلام کرد. این رقم 30 سنت بالاتر از ماه جولای بود.
این شرکت همچنین قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به شمال اروپا را 70 سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص نفت برنت اعلام کرد که 40 سنت بیشتر از ماه قبل بود.
قیمت رسمی فروش نفت عربستان سعودی تعیین کننده قیمت نفت برای ایران، کویت و عراق است و بر 12 میلیون بشکه در روز فروش نفت خام در آسیا تاثیر می گذارد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی