۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۲۵۲۴۰

نصف شدن تولید نفت لیبی در سال‌های آتی

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: به علت تعطیلی اجباری میادین نفتی و عدم توانایی دولت در تامین بودجه برای ازسرگیری فعالیت در آنها و دائمی بودن خسارات وارده به برخی میادین، تولید نفت این کشور در سال‌های آتی به نصف کاهش خواهد یافت.
نصف شدن تولید نفت لیبی در سال‌های آتی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: توقف اجباری تولید نفت از ماه ژانویه احتمالا به کاهش تولید تا 650 هزار بشکه در روز در سال 2022 منجر خواهد شد. تولید نفت این کشور در آغاز سال 2020 حدود 1.2 میلیون بشکه در روز بود.
به گفته شرکت ملی نفت لیبی، این توقف تولید 6.5 میلیارد دلار از میزان تولید نفت این کشور کاسته است که در نتیجه تعطیلی تاسیسات نفتی در ژانویه به دست نیروهای مستقر در شرق در جنگ داخلی بوده است.
شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ای در وب سایتش اعلام کرد تولید نفت این کشور به علت عدم توانایی دولت برای تامین بودجه درخواستی و از سرگیری سریع تولید نفت، در سال 2022 به نصف کاهش خواهد یافت.
بانک مرکزی لیبی اعلام کرده است توقف تولید تاکنون  7 میلیارد دلار خسارت به بار آورده است و درآمد حاصل از فروش نفت در نیمه نخست سال 2020 برابر با 2.17 میلیارد دینار (1.56 میلیارد دلار)  بوده که 85 درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش است.
این بانک اعلام کرد 1.2 میلیارد دینار به شرکت ملی لیبی به عنوان «بودجه استثنایی» اختصاص داده است 1.55 میلیارد دلار نیز برای پوشش یارانه سوخت و هزینه ها پرداخت کرده است.
شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: خسارت وارده به برخی از میادین نفتی دائمی است و این بدان معناست که برخی از میادین باید بسته بمانند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی