۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۲۵۲۸۲

پیش بینی نفت ۱۵۰ دلاری تا ۵ سال آینده

به عقیده تحلیلگران نفتی، کاهش سرمایه گذاری در پروژه های نفتی آنقدر شدید خواهد بود که تولید برای بسیاری از تولیدکنندگان مشکل می‌شود. به این ترتیب، قیمت نفت تا ۲۰۲۵ به راحتی از ۱۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.
پیش بینی نفت ۱۵۰ دلاری تا ۵ سال آینده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    قیمت نفت علیرغم سقوط تا محدوده منفی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و اختلاف بین تولیدکنندگان جهانی، این فرصت را دارد تا افزایش قابل توجهی داشته باشد.
 تحلیلگران پیش بینی می کنند کاهش سرمایه‌گذاری در تولید نفت و گاز باعث افزایش قیمت آن تا 100 دلار در هر بشکه شود.
 به عقیده این تحلیلگران کاهش سرمایه گذاری در پروژه های نفتی بسیار شدید خواهد بود تا حدی که تولید برای بسیاری از تولیدکنندگان مشکل می‌شود. به این ترتیب، قیمت نفت تا 2025 به راحتی از 150 دلار در هر بشکه می‌رسد.
 طبق گفته کریستیان مالک، یکی از تحلیل گران بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان، کاهش سرمایه‌گذاری تأثیر بلندمدتی بر فرصتهای تولید نفت خواهد گذاشت. وی تخمین می زند تولید نفت 5 میلیون بشکه در روز معادل 5 درصد تولید قبل از بحران کرونا کاهش یابد. متعادل کردن عرضه و تقاضا تا 2030 نیاز به 625 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اضافی دارد. طبق گفته مالک، قیمت نفت طی دو سال آینده به 100 دلار در هر بشکه می رسد.
 

ریچارد فولارتن، افسر ارشد سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری ماتیلدا کپیتال منیجمنت، انتظار دارد قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی از 100 دلار در هر بشکه بگذرد.
 بسیاری از متخصصان انتظار دارند قیمت نفت خام در طولانی مدت در سطحی باشد که تولید کنندگان از استخراج آن برای تامین نیاز سوخت جهان سود ببرند. ولی این متخصصان هشدار داده‌اند همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند پیش‌بینی ها را پیچیده کند.
 شاخص جهانی نفت برنت با کاهش بیش از یک درصدی در روز جمعه به 41.90 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1.3 درصد کاهش 39.11 دلار در هر بشکه معامله شد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی