۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۱۲۵۳۰۵

هشدار وزیر نفت یمن نسبت به اتمام ذخایر سوخت

زنگ خطر برای جدی‌تر شدن وقوع فاجعه انسانی در یمن با هشدار مدیر شرکت نفت این کشور مبنی بر تمام شدن ذخایر سوخت یمن در روزهای آینده به صدا در آمد.
هشدار وزیر نفت یمن نسبت به اتمام ذخایر سوخت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پایگاه اطلاع رسانی ۲۶ سپتامبر یمن روز شنبه به نقل از " عمار الأضرعی " مدیر شرکت نفت این کشور نوشت: مخازن سوخت (نفت) این شرکت و نمایندگی‌های آن همچنین ذخایر سوخت نیروگاههای یمن رو به پایان است.  
وی هشدار داد که در صورت ادامه توقیف نفتکش‌های یمنی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و جلوگیری از ورود سوخت به این کشور، نبود سوخت بر همه بخش‌های خدماتی از جمله بیمارستان‌ها تأثیر خواهد گذاشت و این کشور در روزهای آینده با فاجعه قریب الوقوع مواجه خواهد شد. 
مدیر شرکت نفت یمن افزود: ۲ نفتکش یمن  سه روز قبل وارد بندر الحدیده شد اما نیروهای ائتلاف از پهلو گرفتن آن جلوگیری و اقدام به دزدی دریایی از آن‌ها کردند و این دو نفتکش را به بندر جیزان عربستان سعودی انتقال دادند. 
وی نیروهای ائتلاف و سازمان ملل را مسئول توقیف این نفتکش‌ها و جلوگیری آن‌ها از ورود به بندر الحدیده دانست.  
مدیر شرکت نفت یمن همچنین در گفت و با شبکه المسیره این کشور با اشاره به تمام شدن مخازن نفتی این کشور اظهار داشت: بهداشت و درمان مهمترین بخشی است که بر اثر تمام شدن سوخت تهدید خواهد شد.  
وی افزود: نیروهای متجاوز ائتلاف ۲۰ نفتکش که ۱۵ فروند از این نفتکش‌ها حامل بنزین و گازوئیل ، سه فروند حامل مازوت و ۲ فروند حامل گاز  می‌باشد را توقیف کرده‌اند.  
الأضرعی با اشاره به اینکه با ادامه این روند،  یمن بویژه بیمارستان‌های آن که مملو از بیمار هستند با فاجعه انسانی مواجه خواهد شد از سازمان ملل متحد خواستار اقدام‌های لازم برای جلوگیری از دزدی دریایی از نفتکش‌های یمنی توسط نیروهای ائتلاف شد.  
وی همچنین با اشاره به اینکه ادامه توقیف نفتکش " صافر " توسط نیروهای ائتلاف ممکن است موجب نشت نفت از مخازن این نفتکش شود و فاجعه زیست محیطی بوجود آورد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای آزادسازی این نفتکش شد و افزود: در حالی که ۲۶ میلیون یمنی به دلیل محاصره رنج می‌برند برای رفع محاصره یمن ما هیچ حرکتی را از سوی جامعه جهانی مشاهده نمی‌کنیم.  
شرکت نفت یمن اعلام کرده است که دزدی دریایی از نفتکش‌های این کشور در حالی از سوی نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان انجام می‌شود که این نفتکش‌های حامل مشتقات نفتی از مجوزهای بین‌المللی برخوردار است و توقیف آن‌ها نقض مفاد کنوانسیون بین‌المللی حقوق بشر و مقررات بین‌المللی بشر دوستانه و کلیه قوانین و عرف معمول و بی‌توجهی دائمی به مفاد اساسی و اهداف توافق سوئد است که بر ورود مواد اولیه و کمک‌های بشردوستانه به منظور تامین نیازهای مردم یمن از طریق بندر الحدیده تاکید دارد.  
وزارت بهداشت یمن هشدار داده است در صورتی که نیروهای ائتلاف و متجاوز سعودی - آمریکایی - اماراتی همچنان به توقیف نفتکش‌های حامل مشتقات نفتی ادامه دهد، این کشور با فاجعه انسانی قریب‌الوقوعی مواجه خواهد بود  زیرا تاکنون سه کارخانه تولید اکسیژن در صنعا به دلیل نبود سوخت تعطیل شده‌اند.  
محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند. 
میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند. 
با وجود تلاش‌های انصار الله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد. 
عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.  
بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.  
در کنار این مصیبت‌ها مردم یمن با شیوع کرونا و کمبود آب و مواد بهداشتی و غذایی نیز مواجهند. 

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی