۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۲۵۳۱۱

افزایش استخراج و صادرات گاز جمهوری آذربایجان

مشاور وزیر انرژی جمهوری آذربایجان از افزایش استخراج و صادرات گاز طبیعی این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۹.۳ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی استخراج شده است .
افزایش استخراج و صادرات گاز جمهوری آذربایجان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   "زمینه  علی اوا " در گزارش مطبوعاتی افزود: میزان استخراج گاز طبیعی در نیمه  اول سال جاری در جمهوری آذربایجان در مقایسه  با  زمان مشابه  سال قبل ۲ میلیارد متر مکعب (۱۱ درصد)  افزایش یافته است .
   وی حجم  گاز طبیعی صادر شده در شش ماه  اول سال جاری میلادی را ۶.۵ میلیارد متر مکعب اعلامکرد و گفت : این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.
  به گفته  علی اوا  ۵.۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی جمهوری آذربایجان در نیمه اول سال جاری به ترکیه و ۱.۳ میلیارد متر مکعب نیز به گرجستان صادر شده است.
  مشاور وزیر انرژی جمهوری آذربایجان در عین حال از کاهش حجم استخراج  نفت در نیمه اول سال جاری میلادی در این کشور خبر داد و گفت : در شش ماهه اول سال جاری ۱۷.۸ میلیون تن نفت و میعانات از میادین دریایی و خشکی استخراج شده است که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۱ میلیون تن کمتر است.
علی اوا کاهش استخراج  نفت در نیمه  اول سال جاری در جمهوری آذربایجان را به دلیل پایبندی این کشور  به توافقات نشست کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در باره کاهش تولیدات روزانه نفت دانست .
وی یادآور شد:طبق توافقات حاصله در دهمین نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مقررشد کشورهای شرکت کننده در مجموع میزان تولید را ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند که سهم جمهوری آذربایجان از این توافق کاهش روزانه ۱۶۴ هزار بشکه بوده است .
  وی افزود: جمهوری آذربایجان در قالب این  توافقات حاصله در ماههای می‌ و ژوئن به تعهدات خود بطور کامل عمل کرده است وتا پایان ماه جولای نیزبه تعهدات خود همچنان ادامه می‌دهد.
این مقام آذری اظهار داشت: تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی روزانه ۷۱۸ هزار بشکه نفت در جمهوری آذربایجان استخراج  شده است  که این میزان در سه ماه اخیر طبق توافق بعمل آمده به روزانه نزدیک به ۵۵۴ هزار بشکه رسیده است.
  علی اوا افزود:  در نیمه اول  سال جاری میلادی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نفت از جمهوری آذربایجان صادر شده است که این میزان در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۹۰۰ هزار تن کمتر است .

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی