۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۲۵۳۲۱

پالایشگاه قشم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نخستین پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه‌ای قشم در شهریورماه سال جاری و همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
پالایشگاه قشم امسال به بهره‌برداری می‌رسد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه شنبه در دیدار رییس دانشگاه هرمزگان  گفت: در حوزه نفت و انرژی برای تبدیل‌شدن قشم به هاب پتروشیمی، ظرفیت بسیار بالایی از نیروی انسانی متخصص، کارگر ماهر و نیمه ماهر نیاز است.
حمیدرضا مومنی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ی گسترش همکاری با دانشگاه هرمزگان برای پرورش و جذب نیروهای متخصص، ماهر و نیمه ماهر است.

استفاده از نیروی های متخصص فاصله صنعت و دانشگاه را کاهش می‌دهد
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانشگاه برای پرورش نیروهای متخصص در صنایع مورد نیاز جزیره قشم، راهی برای کاهش فاصله صنعت از نیروهای دانشگاهی است که ورود تکنولوژی در عرصه صنایع مختلف را سرعت می‌دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: وجود این دانشگاه در کنار خلیج فارس می‌تواند به توسعه و درآمد پایدار در حوزه‌های مرتبط با دریا از جمله حمل‌ونقل، شیلات و انرژی به‌ویژه در حوزه تولید برق کمک کند.
وی افزود: مدیر شیلات سازمان منطقه آزاد قشم در حال حاضر یک فرد دانشگاهی و با تحصیلات عالی است که این امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه هرمزگان و این سازمان در حوزه صنایع شیلاتی را فراهم کرده است.
مومنی تصریح کرد: صنایع شیلاتی قشم در گذار از شیوه سنتی به شیوه مدرن که تولید در واحد سطح را افزایش می‌دهد، به نیروهای متخصص با پشتوانه علمی نیاز دارد.
وی با اشاره به هدفگذاری تولید ۸۰ هزار تُن ماهی و ۲۰ هزار تُن میگو در جزیره، افزود: تا کنون حدود سه هزار هکتار زمین به فعالیت‌های شیلاتی اختصاص‌ یافته است که ۲ بخش پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو را شامل می‌شود.

توسعه رشته‌های دانشگاهی برمبنای نیاز استان است
رییس دانشگاه هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به زمینه‌های همکاری دانشگاه با منطقه آزاد قشم در حوزه‌های صنایع نفت، گاز و انرژی و شیلات، گفت: این دانشگاه در حال گسترش ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری برای تامین نیروی انسانی موردنیاز استان است.
علی‌اکبر شیخی فینی افزود: این دانشگاه برای همکاری در زمینه برگزاری آزمون‌های استخدامی تخصصی و انتخاب نیروی انسانی متناسب با نیاز هر صنعت آمادگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی علمی از صنایع موجود در استان و منطقه با پرورش سرمایه‌های انسانی متخصص حول توسعه را به همراه خواهد داشت که دانشگاه هرمزگان می‌تواند پشتوانه مناسبی برای صنعتکاران در این استان باشد.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی