۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۲۵۳۲۸

شرایط اضطراری صادرات نفت لیبی لغو شد

لیبی شرایط اضطراری صادرات نفت این کشور را لغو، اما اعلام کرد که روند بهبود عرضه کُند خواهد بود.
شرایط اضطراری صادرات نفت لیبی لغو شد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز جمعه (۲۰ تیرماه) و پس از ۶ ماه محاصره میدان‌های نفتی این کشور توسط نیروهای نظامی مستقر در شرق لیبی و در حالی که یک نفتکش شرکت ویتول در بندر اس سیدر بارگیری کرد، شرایط اضطرار صادرات نفت را لغو کرد. این در حالی است که این شرکت اعلام کرد مشکلات فنی ناشی از تعطیلی میدان‌ها سبب می‌شود سطح عرضه پایین بماند.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستیابی به افزایش تولید با توجه به خسارت قابل توجهی که به مخازن و زیرساخت‌ها به دلیل محاصره غیرقانونی تحمیل‌شده در ۱۷ ژانویه وارد شده است، طولانی‌مدت خواهد بود.
نفتکش «کریتی بسشن» شرکت ویتول اکنون در حال بارگیری محموله‌ای ۶۵۰ هزار بشکه‌ای در بندر اس سیدر است.
شرکت ملی نفت لیبی اظهار کرد: این محاصره که توسط نیروهای وفادار به خلیفه حفتر در شرق لیبی تحمیل شده، سبب از دست رفتن ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد صادرات نفت این کشور شده است.
مصطفی صنع‌الله، رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: زیرساخت‌های ما متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری شده است و اکنون باید تمرکزمان بر تعمیر و نگهداری و تأمین بودجه باشد.
افزایش تولید نفت لیبی می‌تواند سبب افزایش مشکلات سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن به رهبری روسیه (اوپک پلاس) شود که برای حمایت از قیمت‎ها عرضه نفت خود را کاهش داده است.
مؤسسه مشاوره انرژی اسپکتز اعلام کرد: لیبی دوباره به عامل اصلی فقدان اطمینان از سطح عرضه بازار تبدیل شده است. 
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش روز جمعه خود از افزایش تولید لیبی و تولید بیشتر ایالات متحده به‌عنوان خطرهای عرضه بازار یاد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی