۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۲۵۳۸۲

تعمیرات اساسی در پالایشگاه گاز ایلام آغاز شد

رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام از آغاز تعمیرات اساسی در این پالایشگاه از ٢١ تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی شرکت‌های پالایشی کشور به صورت دوره‌ای و عموماً سالیانه با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران در فصول گرم سال با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده انجام می‌شود.
پالایشگاه گاز ایلام
پالایشگاه گاز ایلام
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مسعود مرشدی  با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی تضمینی برای تولید پایدار گاز برای جامعه هدف در فصل سرماست، اظهار داشت: هدف از انجام تعمیرات اساسی، نوسازی و آماده به کار کردن تجهیزات فرایندی پالایشگاه برای بالا بردن قابلیت اطمینان دستگاه ها و تولید مستمر، شامل نوسازی و بازسازی تجهیزات ثابت، تعمیرات دوره ای دستگاه ها و تجهیزات دوار، تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برقی و ابزار دقیق است. 
وی به مزایای تعمیرات اساسی در پالایشگاه های گاز اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی تضمین کننده تولید گاز در فصل سرما و مانع از بروز حوادث می شود و بدون تعمیرات اساسی تضمینی برای تولید گاز برای استان و استان های همجوار وجود ندارد.
رییس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تعمیرات اساسی باید در تمامی پالایشگاه های گاز طبق قوانین شرکت ملی گاز ایران انجام شود که تاکنون در چندین پالایشگای مختلف کشور با وجود شیوع ویروس کرونا انجام شده و یا در حال انجام است.
مرشدی افزود: پیش بینی وضعیت کرونا نامشخص بوده و حتی پیش‌بینی افزایش شیوع آن در فصل پاییز نیز شده که ضرورت کار تعمیرات را در این فصل نشان می‌دهند.
وی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی کارکنان، تراکم نفرات به کمتر از ۴۰ درصد سال های قبل و حجم فعالیت های تعمیراتی نیز به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در تعمیرات اساسی امسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ تجهیز در بخش های مختلف مورد تعمیر قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در بخش تجهیزات ثابت بیش از ٣٢ تجهیز شامل انواع وسل ها، برج ها، مخازن و فیلترها مورد بازرسی و تعمیرات اساسی قرار می گیرند.
رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در بخش تجهیزات دوار بیش از ٣٠ تجهیز از جمله انواع پمپ ها، کمپرسورها، فن ها و دمنده های هوایی مورد تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: همچنین ٢٠٠ تجهیز برقی شامل انواع تابلو ها، رله ها، الکترو موتورها و غیره مورد تعمیرات اساسی قرار خواهند گرفت.
مرشدی افزود: بیش از یک هزار تجهیز ابزار دقیق شامل انواع سوئیچ ها، ترانسمیتر ها و نشان دهنده ها و همچنین در بخش شیرآلات بیش از ١٥٠ شیر از جمله شیرهای کنترلی، شیرهای اطمینان، دستی و برقی به کارگاه انتقال و مورد تعمیر اساسی قرار می‌گیرند.
رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تعمیرات دوره ای ٢٤ هزار ساعته کمپرسورهای صادرات گاز، تعمیرات اساسی و تعویض تیوبهای فین دار کوره گاز احیا، ریتیوب پری هیتر گاز اسیدی، تعویض لاینهای ٣٠ اینچ و تخلیه و شارژ کانورتورهای کاتالیستی واحدهای بازیافت گوگرد از جمله فعالیت های شاخص پیش بینی شده در تعمیرات اساسی امسال خواهند بود.
وی اظهار داشت: تعمیرات پمپ شارژ و پمپ های بوستر و رفلاکس آمین، تست تانژانت دلتا ترانسهای پالایشگاه، تست تخلیه جزئی کابل های ژنراتورهای نیروگاه و الکتروموتورهای کمپرسور های صادرات گاز نیز از جمله دیگر موارد پیش بینی شده در بخشهای تجهیزات دوار و برقی در تعمیرات اساسی امسال خواهند بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی