۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۱۲۵۴۰۶

احتمال محدودیت در صادرات نفت آمریکا

یک دادگاه محلی آمریکا اخیراً دستور داده است که بزرگترین خط لوله خروجی میدان نفتی باکن موسوم به خط لوله داکوتا به دلیل تأثیرات مخرب آن روی محیط زیست، باید طی 30 روز تخلیه شود.
احتمال محدودیت در صادرات نفت آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بر اساس برآورد ریستاد انرژی، اگر این حکم دادگاه به قوت خود باقی بماند، صدها هزار بشکه تولید شده در روز فاقد مسیر صادراتی در سال 2020 خواهد بود، چراکه گزینه های جایگزین مانند خطوط لوله های دیگر یا سیستم حمل و نقل ریلی موجود قادر به جابجایی کامل نفت تولید شده تا سال آینده نیستند.
 

اگر فرض کنیم که خط لوله داکوتا از آگوست سال 2020 برای حمل و نقل در دسترس نباشد و صادرات ریلی 300 هزار بشکه در روز باقی بماند، حدود 750 هزار بشکه در روز از ظرفیت خط لوله موجود (با فرض حداکثر استفاده) و تقاضای پالایش محلی استفاده می شود.
در نگاه اول به نظر می رسد این میزان ظرفیت برای جذب 900 هزار بشکه در روز نفت باکن از ماه مه 2020 کافی باشد. اما باید به یاد داشته باشیم که کاهش تولید در ماه های آوریل و مه عمدتاً به علت محدودیت های تولید بود. با فرض اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت 40 دلار باقی بماند، بسیاری از حجم تولیدی در فصل تابستان برمی گردند.
فعال شدن مجدد محدودیت ها احتمالاً باعث می شود که تولید نفت در سطح ایالت به متوسط 1.2 میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال 2020 بازگردد.
از این رو با 300 هزار بشکه در روز صادرات ریلی، خطوط لوله باقیمانده و پالایشگاه های محلی باید به تنهایی 900 هزار بشکه در روز تولید نفت را جذب کنند.
این سناریو در کوتاه مدت عملا غیرممکن است و در واقعیت ، زیرساخت های موجود حتی نمی توانند 100 درصد ظرفیت نظری 750 هزار بشکه در روز خود را تحویل دهند.
بر اساس این گزارش، بسته شدن این خط لوله موجب خواهد شد که مجموع صادرات نفت آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی