۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۲۵۴۱۰

کاهش فروش نفت سنگین آرامکو به آسیایی

شرکت آرامکوی سعودی میزان عرضه گریدهای نفتی سنگین و متوسط برای بارگیری در ماه اوت را حداقل برای شش خریدار آسیایی کاهش داد.
آرامکو
آرامکو
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    منابع آگاه به رویترز گفتند آرامکو اوایل هفته جاری به خریداران در چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و هند درباره کاهش عرضه اطلاع داد. برای چهارمین ماه متوالی است که این شرکت عرضه گریدهای نفتی سنگینتر را کاهش می دهد.
عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است، تولید و صادراتش را در راستای توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش محدود کرده است. این گروه از ماه مه تا ژوییه تولیدش را به مجموعا ۹.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده است.
پنج منبع آگاه اظهار کردند: آرامکو عرضه گرید نفتی "عرب هوی" برای اوت را به میزان ۱۰ درصد از حجم قرارداد خریدشان و حجم فروش گرید "عرب مدیوم" را هم کاهش داده است.
با این حال خریداران آرامکو از گزینه تغییر گرید نفتی مورد درخواستشان به گریدهای سبک تر برخوردارند.
یک مقام شرکت بهارات پترولیوم هند اظهار کرد: سعودیها عرضه گریدهای نفتی متوسط را کاهش داده و در عوض گریدهای نفتی لایت و اکسترا لایت بیشتری داده اند.  هر دو گرید برای ما مناسب است و بنابراین مشکلی وجود ندارد.
بر اساس گزارش رویترز، کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست مشترک عربستان سعودی و روسیه روز سه شنبه و چهارشنبه به منظور توصیه درباره سطح آینده کاهش تولید این گروه دیدار خواهد کرد.
انتظار می رود این گروه با اشاره به بهبود تقاضای جهانی برای نفت، محدودیت عرضه خود را تسهیل کرده و به ۷.۷ میلیون بشکه در روز برساند. نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید از ۷۷ درصد در ماه مه به ۱۰۷ درصد در ژوئن صعود کرد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی