۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۱۲۵۴۲۸

توسعه مکران با خط لوله گوره-جاسک

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک ضمن توسعه سواحل مکران، دستاورد‌های مهم سیاسی و بین‌المللی دیگری همچون تمرکززدایی از پایانه نفتی خارگ -به‌عنوان بزرگترین ترمینال صادرات نفت ایران در خلیج فارس- را به دنبال دارد.
حسین حسین زاده
حسین حسین زاده
 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حسین حسین زاده  درباره اهمیت و دستاوردهای اقتصادی خط لوله انتقال نفت گوره– جاسک که عملیات اجرایی آن به تازگی آغاز شده است، گفت: خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک به طول 1200 کیلومتر با بیش از یک میلیارد دلار هزینه به تازگی افتتاح شده است که در مسیر آن 5 تلمه‌خانه وجود دارد و از استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و... میگذرد و در نهایت به جاسک و سواحل مکران منتهی می‌شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که در کنار این طرح چندین پالایشگاه و سه پتروشیمی دیده شده است و بخش خصوصی ساخت و تکمیل آن‌ها را بر عهده دارد، اشتغال‌زایی فراوانی نیز در راه است.

ایجاد اشتغال فراوان با خط لوله گوره - جاسک

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون افراد بسیاری را مشغول به کار کرده است، اضافه کرد: همچنین پس از افتتاح، روزانه یک میلیون بشکه نفت خام را از میادین غرب کارون به شرق تنگه هرمز منتقل می‌کند.

حسین زاده ادامه داد: اگرچه کشور تحریم است و نمی‌توان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای تکمیل این پروژه عظیم ملی استفاده کرد اما شرکت‌های بسیار خوبی با توان مالی بالا پای کار هستند.

به گفته وی با ساخت و بهره‌برداری خط لوله گوره-جاسک امکان انتقال بخش قابل توجهی از میعانات گازی پارس جنوبی به شرق تنگه هرمز و سواحل مکران فراهم می‌شود.

این نماینده مجلس معتقد است این خط لوله ۴۲ اینچی ضمن توسعه سواحل مکران، دستاورد‌های مهم سیاسی و بین‌المللی دیگری همچون تمرکززدایی از پایانه نفتی خارگ -به‌عنوان بزرگترین ترمینال صادرات نفت ایران در خلیج فارس- را به دنبال دارد.

جلوگیری از خام فروش نفت و گاز و اشتغال‌آفرینی پایدار با خط لوله گوره - جاسک

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: همچنین می‌توان از کاهش فاصله ترانزیتی کشتی‌های نفتکش در مقایسه با بعد مسافت خارگ تا دریای عمان، ساخت و توسعه کانون پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با رویکرد تکمیل زنجیره‌های ارزش و جلوگیری از خام فروش نفت و گاز، اشتغال‌آفرینی پایدار و رونق فضای کسب و کار سازندگان، پیمانکاران و صنعتگران ایرانی با بومی‌سازی ساخت انواع ورق، لوله، پمپ، شیر‌های سرراهی، کالا و تجهیزات از مهمترین دستاورد‌های ساخت یکی از بزرگترین خطوط انتقال نفت منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی