۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۲۵۴۶۱

موافقت وزیر نفت با احداث شهرک پتروشیمی جدید

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت با احداث شهرک صنایع پتروشیمی در بوکان، انتقال خط و لوله گذاری پتروشیمی در این شهرستان موافقت کرد.
موافقت وزیر نفت با احداث شهرک پتروشیمی جدید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    انور حبیب زاده،  افزود: در دیدار با مهندس زنگنه وزیر نفت، احداث شهرک صنایع  پتروشیمی در بوکان و انتقال خط و لوله گذاری پتروشیمی در بوکان مطرح شد.
او ادامه داد: پتروشیمی مهاباد و میاندوآب در همسایگی بوکان، شهرستانی که بر کریدورغرب کشور که یک مسیر ترانزیتی است، قرار دارد همچنین دسترسی این شهر به بازار کردستان عراق از طریق سردشت بخشی از شرایط ویژه بوکان است.
حبیب زاده تصریح کرد: با توجه به این شرایط و بیکاری گسترده در بوکان انتظار می رود برای شهرک صنایع  پتروشیمی و انتقال خط و لوله گذاری پتروشیمی اقدام شود که  وزیر نفت با این درخواست موافقت کرد.
نماینده بوکان در ادامه به دستور وزیر نفت برای حل مشکل سوخت مناطق خارج از محدوده شهری و روستایی بوکان و متقاضیان برداشت از آبهای سطحی در بوکان اشاره کرد و گفت: از ۱۷۴ روستای بوکان،  ۱۲۲ روستا از نعمت گاز محروم هستند.
حبیب زاده افزود: شرکت گاز استان آذربایجان غربی متعهد شده بود که گاز رسانی به سکونتگاه های غیر رسمی بوکان و روستاهای دارای مشکل حاشیه نشینی مانند اینگیجه، کهریزه، گل بهی، ناچیت، داشبند، اوج تپه و... را امسال به سرانجام برساند.
او بیان کرد: پیرو این تعهد، سوخت خانوارهای این مناطق را به دلیل خارج بودن از محدوده شهری، خارج از طرح هادی روستایی از اواخر خرداد ماه سال جاری قطع شده بود، اما شرکت گاز استان تعهد خود را به سر نبرده و این موضوع سبب نارضایتی شده است. 
حبیب زاده گفت: وزیر نفت دستور تزریق اعتبارات به پروژه های گازرسانی به روستاهای بوکان و مناطق حاشیه نشین شهر را صادر و به دکتر آستانه نماینده وزارت نفت در پروژه های گاز رسانی دستور داد ‌که گاز رسانی به روستاهای بوکان را با اولویت پیگیری و تسریع کند.
نماینده مجلس تاکید کرد: در دیدار با وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد این وزارت خانه تزریق دویست میلیارد تومان اعتبار به پروژه های گازرسانی بوکان مطرح شد.

منبع: کرد پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی