۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۲۵۷۲۳

افزایش بدهی تولیدکنندگان نفت خلیج فارس

در پی سقوط قیمت نفت و بحران ویروس کرونا، کشورهای تولیدکننده نفت حوزه خلیج فارس حداکثر ۴۹۰ میلیارد دلار بدهی در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ پیدا خواهند کرد.
افزایش بدهی تولیدکنندگان نفت خلیج فارس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند و عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کویت جزء بزرگترین تولیدکننده نفت عضو اوپک به شمار می روند.
این کشورها از افت شدید قیمت های نفت و شیوع پاندمی ویروس کرونا در سال میلادی جاری به شدت ضربه خورده اند و وضعیت مالی آنها وخیم شده و ثروت خزانه های دولتی شان تحلیل رفته است.
سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضا برای نفت در دوران شیوع پاندمی ویروس کرونا عربستان سعودی را که بزرگترین صادرکننده نفت عضو اوپک است، وادار کرده مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کرده و دور جدیدی از تدابیر ریاضت اقتصادی را به اجرا بگذارد.
صندوق بین المللی پول هفته گذشته برآورد کرد سقوط قیمت و کاهش تولید نفت به صادرکنندگان نفت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا آسیب خواهد زد و مجموع درآمدهای نفتی این کشورها امسال ۲۷۰ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می کند.
افت شدید قیمت نفت در اوایل سال میلادی جاری به موانع بیشتری برای اقتصادهای تولیدکننده نفت خاورمیانه افزوده است و هم زمان اقتصاد این کشورها از محدودیت های قرنطینه که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شده بودند آسیب دیده و رشد منفی پیدا کردند.
بر اساس گزارش اوایل پرایس، طبق پیش بینی رسمی صندوق بین المللی پول، اقتصادهای منطقه خلیج فارس امسال به دلیل سقوط قیمت نفت مجموعا ۷.۶ درصد رشد منفی خواهند داشت در حالی که این وام دهنده جهانی پیشتر رشد منفی ۲.۷ درصدی را برای این منطقه پیش بینی کرده بود.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی