۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۲۵۸۹۰

عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی بوعلی

مشاور شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، در حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی به تشریح عملکرد این شرکت در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی صنعت، پرداخت.
 علی‌اکبر درویشی
 علی‌اکبر درویشی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علی‌اکبر درویشی اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌ های اجتماعی شرکت‌ های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در دوره‌ های گذشته برای توسعه و پیشرفت هم‌زمان صنعت و شهرستان، اقداماتی خوبی انجام گرفت و به دنبال آن، ستادی تحت عنوان ستاد توسعه شهرستان بندر ماهشهر، به ریاست مدیرعامل وقت صنایع تشکیل شد.
وی گفت: در آن دوره همزمان با توسعه و پیشرفت صنعت، شهرستان هم در مسیر توسعه و پیشرفت در حال حرکت بود و به کمک صنایع، مشکلات موجود مرتفع شد، اما با گذشت زمان، این اتفاق به مرور کم‌ رنگ شد و علیرغم کمک‌ های صنایع، شهرستان از مسیر توسعه و پیشرفت خارج گردید و گام به گام با صنعت، این توسعه و پیشرفت شکل نگرفت.
مشاور حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، تصریح کرد: از روزی که منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پدیدار شد، نگاه افکارعمومی به آن خوش بین نبود، اما این در حالی است که صنایع مستقر در شهرستان، به ‌ویژه پتروشیمی بوعلی سینا، آن دست از اقداماتی که موظف به انجام آن بوده را محقق کرده و در قالب شورای راهبردی، هزینه‌ های زیادی را به شهرستان تزریق نموده است.
او با اشاره به نحوه انجام مسئولیت ‌های اجتماعی پتروشیمی بوعلی سینا، عنوان کرد: این شرکت نسبت به وظایف و رسالت هایی که برای مجموعه ی خود تعریف و تنظیم کرده‌ است، فعالیت ‌های خود را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و با توجه به اهمیت موضوع، از سال گذشته تا به امسال، مسئولیت و ماموریت خود را در قبال بر طرف کردن مشکلات و رفع کمبود ها افزایش داده ایم، بطوریکه تنها در سال گذشته، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به شورای راهبردی شهرستان، اختصاص داده شده است.
درویشی گفت: در مجمع اخیر با افزایش ۳ برابری بودجه‌ مسئولیت های اجتماعی شرکت نیز موافقت گردید و از سال جاری مبلغ تخصیص داده شده این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
مشاور شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، خاطرنشان کرد: با نظر کارشناسان محیط‌زیست، آلودگی ‌های زیست‌ محیطی و آلایندگی‌ های ایجاد شده از صنایع برای شهرستان، کمتر از ۵۵ درصد است و درصد بیشتر آلودگی‌ ها در خود شهرستان به وجود می‌آید.
وی توضیح داد: مشکلات فضای سبز، دفع زباله‌ ها که همچنان به‌ صورت سنتی جمع‌ آوری می‌شوند و همچنین جوی های روباز، بخشی از آلودگی‌ های شهرستان محسوب می‌شوند. مسئولان شهری نیز باید برنامه داشته باشند اما متأسفانه با وجود هزینه‌ های پرداختی، خروجی خوبی دیده نمی‌شود.
درویشی بر لزوم ایجاد طرح نظارت بر امور و آسیب‌ شناسی دقیق تر و صحیح اشاره کرد، گفت: با گذشت زمان و دوره جدید مدیریت هلدینگ خلیج‌فارس، با بکارگیری نیروی متخصص، نگاه ها در یک مسیر علمی قرار گرفت و رویکردها بطور تخصصی‌ با برنامه ریزی و همچنین هدفمند در حال پیمایش هستند.

منبع: ایلنا 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی