۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۲۵۹۰۷

پتروشیمی لردگان نماد اشتغال و محرومیت‌زدائی

مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: بهره برداری از پتروشیمی لردگان سبب تحول در اقتصاد و نیز اشتغال استان چهارمحال و بختیاری خواهد شد.
پتروشیمی لردگان نماد اشتغال و محرومیت‌زدائی
محسن محمودی با بیان اینکه این واحد پتروشیمی دارای 3 فاز بوده که فاز نخست آن 100 درصد در مدار تولید قرار دارد، گفت: فاز دوم این واحد مربوط به تولید آمونیاک است که با راه‌اندازی این فاز سالیانه 670 هزار تن آمونیاک تولید می‌شود که مواد اولیه برای تولید اوره خواهد بود.
 محمودی با تاکید بر اینکه آمونیاک تولید شده در این پتروشیمی قابلیت فروش نیز دارد، اما هدف ما تولید اوره است، افزود: با راه‌اندازی فاز سوم، روزانه 3 هزارو 250 تن اوره روانه بازار خواهد شد.
محمودی به اشتغال ایجاد شده در این مجتمع اشاره و تصریح کرد: ابتدا و در مراحل ساخت و ساز، بیش از 2800 نفر در این واحد پتروشیمی مشغول بکار بودند و هم اکنون نیز حدود 700 نفر به صورت مستقیم و 1500 تا 2000 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این پتروشیمی مشغول بکار هستند.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان عنوان کرد: گرچه این پتروشیمی در منطقه کم برخوردار واقع شده، اما در همان ابتدای ساخت و ساز نیز تلاش کردیم از نیروهای بومی منطقه استفاده شود، از این رو 90 درصد ساخت و سازها توسط نیروهای بومی انجام شده است و طبق گزارش‌های اداره کار منطقه در چند سال اخیر بیش از 85 درصد نیروهای ما بومیان منطقه هستند، از این رو پتروشیمی لردگان را باید نماد اشتغال و محرومیت‌زادیی دانست.
محمودی افزود: بهره‌برداری از پتروشیمی لردگان در شرایطی انجام می‌شود که ما با برخی محدودیت‌های اقتصادی و نیز شرایط کرونایی مواجه هستیم، اما ایجاد اشتغال و رفع محرومیت هدف ما در سال جهش تولید است.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان تصریح کرد: این مجتمع به عنوان بزرگترین پتروشیمی اوره آمونیاک غرب کشور بزودی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
شرکت پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار درمنطقه فلارد (۵۵ کیلومتری شهر لردگان) شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده است.

منبع: نیپنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی