۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۲۵۹۱۲

رلاینس هند دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد

صنایع رلاینس هند، تحت رهبری میلیاردر معروف موکش آمبانی، با جلو زدن از رقیبان دیگر خود پس از آرامکوی عربستان سعودی به دومین شرکت بزرگ انرژی جهان از لحاظ ارزش بازار تبدیل شده است.
رلاینس هند دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سهام این شرکت کنگلومرایی هندی که بیشتر در زمینه انرژی و منابع و همچنین حوزه‌های دیگری مانند خرده‌فروشی و ارتباطات فعال است، در پایان معاملات هفته گذشته ۴ درصد به ارزش خود افزود. با این افزایش قیمت، ارزش کل سهام شرکت به ۱۴.۱۵ تریلیون روپیه، معادل ۱۸۹ میلیارد دلار، رسید. ارزش هیچ شرکت هندی‌ای تا به حال به این اندازه نبوده است.
این به صنایع رلاینس اجازه داد تا شرکت آمریکایی اکسون موبیل را پشت سر بگذارد. اکسون در معاملات روز جمعه بیش از ۱ درصد ضرر کرد و ۱ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد تا ارزش کل شرکت از ۱۸۴ میلیارد دلار کمتر شود.
به این ترتیب رلاینس هند پس از آرامکوی سعودی دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد. آرامکو که بزرگترین شرکت انرژی جهان است، از لحاظ ارزش بازار بزرگترین شرکت روی کره زمین هم به حساب می‌آید و در حال حاضر ۱.۷ تریلیون دلار می‌ارزد. اپل، آمازون، مایکروسافت و آلفابت (گوگل) شرکت‌های بعدی در رده‌بندی بزرگترین شرکت‌های جهان هستند و در این میان رلاینس هند در رتبه ۴۶ ام قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی