۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۲۶۰۰۵

افزایش ۴۰ درصدی درآمد تلفیقی وپترو

 مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی دیروز در سالن اجتماعات شرکت نفت پاسارگاد برگزار شد.
  مجمع سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی
  مجمع سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مجمع عمومی سالانه سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) با حضور محمود مخدومی، مدیرعامل تاپیکو و  محمدرضا پاشایی معاون تاپیکو به عنوان نماینده سهامدار  عمده و رئیس مجمع به همراه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره «وپترو» در محل سالن اجتماعات شرکت نفت پاسارگاد برگزار شد. در این جلسه صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۹۹/۰۲/۳۱  به تصویب مجمع رسید. 

 مدیرعامل «وپترو» در این مجمع با اشاره به اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: فروش تلفیقی «وپترو» از ۱۸۰۰ میلیارد تومان در پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان در پایان سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه امسال افزایش یافت که افزایش ۴۰ درصدی را نشان می دهد.همچنین در عملکرد شرکت اصلی نیز شاهد رشد درامد از ۹۳۴ میلیارد تومان به ۲۲۱۲ میلیارد تومان هستیم.

به گفته علی علامه راد همچنین در این دوره سود خالص تلفیقی شرکت نیز از زیان ۴۰ میلیارد تومانی سال گذشته به ۳۳۰ میلیارد تومانی در پایان سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه امسال رسیده که در مجموع رشد ۳۷۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد. در همین حال سود تلفیقی هر سهم «وپترو» نیز در پایان سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه به ۱۲۰ تومان افزایش یافت که نسبت به اولین پیش‌بینی ما از سود امسال برای هر سهم رشد قابل توجهی را شاهد بود.

در ادامه اعلام شد مجموع درآمدهای شرکت دراین دوره به ۹۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیارد تومان رسید که در این میان سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های «وپترو» تنها ۱۱ درصد این سود را تشکیل داد. براین اساس ۸۹ درصد درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری‌های «وپترو» قابل اتکا و ادامه دار است.

مدیرعامل سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی تاکید کرد:شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی افزایش سرمایه در شرکت‌های تابعه (کنترل خوردگی و بازرسی فنی تکین کو، مهندسی و نصب فیرمکوپارس، نگهداشت کاران و ...) را به منظور وصول مطالبات در دستور کار دارد. این در حالی است که اقدامات مربوط به عرضه اولیه سهام در دست اقدام است و امیدواریم از 5 شرکت در صف انتظار بتوانیم تا پایان امسال شرکت‌های فیرمکو و نگهداشت کاران را با تطبیق در اساسنامه با نمونه سازمان بورس و نیز افزایش سرمایه وارد بازار سرمایه کنیم.

در ادامه در خصوص حل و فصل پرونده حقوقی ماشین‌آلات کارخانه اسید سیتریک تاکید شد طبق سیاست‌های تدوین شده در هلدینگ‌های بالادستی (شرکت‌های معظم سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه اسید سیتریک در برنامه این شرکت است.

 بر اساس گزارش هیات مدیره  وپترو  وصول ادغام چهار شرکت شیمی تکست آریا در شرکت شیمی بافت، پتروشیمی سورنا در فیرمکو پارس در حوزه ساماندهی شرکت‌ها، آماده‌سازی  شرکت های  شیمی بافت، فیرمکو پارس، نگهداشت کاران،  لوله دو جداره قدر و فرآورده های شیمیایی قشم  برای  ورود به بورس ، وصول ۲۲۳ میلیارد ریال از مطالبات  سنواتی، پرداخت ۸۰ میلیارد تومان بدهی معوق به سهامداران اصلی از جمله دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در سال مالی ۹۸ بوده است. 

سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی  در سال ۱۳۷۰ به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری تاسیس شد و در حال حاضر با دارا بودن پرتفوی ارزشمندی از شرکت های فعال از زیرمجموعه های  شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین ( تاپیکو ) می باشد

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی