۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۲۶۰۴۱
مشاور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه مسئولیت های اجتماعی تشریح کرد:

ذینفعان اصلی حوزه مسئولیت های اجتماعی

سید رضا مرویان حسینی در حاشیه مجمع روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه در خصوص نحوه خدمات رسانی به کارکنان و خانواده های شرکت های پتروشیمی اظهار کرد: حوزه مسئولیت اجتماعی حوزه‌ای مهم و جدی برای ذینفعان منطقه بندر ماهشهر است؛ کارکنان، خانواده کارکنان و جامعه محلی ذی نفعان اصلی حوزه مسئولیت اجتماعی هستند؛ مدیران هلدینگ خلیج فارس و شرکت های تابع درصدد هستند تا حوزه گسترده تری برای مسئولیت اجتماعی ذینفعان تعریف و اجرا کنند.
سید رضا مرویان حسینی
سید رضا مرویان حسینی
 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   وی افزود: سطح حمایت های شرکت های پتروشیمی در دو سال اخیر در حوزه مسئولیت اجتماعی بسیار افزایش یافته که این موضوع در سال ۹۹ بیشتر به چشم میخورد؛ نظر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بر این بود که کمیته مسئولیت های اجتماعی خدمات محوری ایجاد شود تا علاوه بر پروژه‌های عمرانی شورای راهبردی، پروژه های خدمات محوری را انجام دهد. این پروژه‌ها در ۵ حوزه دانش آموزی، کارآفرینی، خانواده، ورزش و درمان بوده است.
 
مشاور مسئولیت های اجتماعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه باید در مناطق مسکونی خدمات فرهنگی، رفاهی و اجتماعی ارائه شود بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی یکی از فعالیت‌هایی بوده که از سال‌های‌ گذشته برای کارکنان و خانواده آنها انجام می‌شده که البته این برنامه‌ها در سال های اخیر به صورت جامع تر و مدون و در قالب تقویم فرهنگی اجرا شده است.
 
مرویان حسینی گفت: فعالیت فرهنگی در حوزه مسئولیت اجتماعی یک کار جانبی نبوده بلکه یک موضوع حیاتی و مهم برای مناطق مسکونی کارکنان صنایع پتروشیمی به شمار می رود؛ با توجه به تحقیقات صورت گرفته برای تقویم فرهنگی سال ۹۹ شتاب و توسعه بیشتری در حوزه برنامه های فرهنگی از نظر ماهیت در نظر گرفته است.
 
وی ادامه داد: امسال دو پژوهش اساسی صورت گرفته که قسمت اول این پژوهش در حوزه اثر بخشی برنامه های فرهنگی بوده که همه‌ی ۶۲ برنامه تقویم فرهنگی از طریق پرسشنامه و ۱۰ برنامه کلان آن از طریق مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفته است؛ در دیگر پژوهش که در حوزه نیاز سنجی انجام شده رویکرد ها، ماهیت، موضوعات و روش‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی تقویم سال ۹۹ برای کارکنان، خانواده آن‌ها و جامعه محلی مشخص شده است.
 
مشاور حوزه مسئولیت های اجتماعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد: تلاش ما بر این بود که برنامه‌های تقویم فرهنگی سال ۹۹ بر پایه پژوهش صورت بگیرد البته مطالعات و پژوهش‌های دیگری در دست اقدام است؛ سند مسئولیت اجتماعی از پروژه‌هایی است که در اصل چهارچوبی برای این حوزه بوده که اهداف، کیفیت و ماهیت همه برنامه‌ها را مشخص می‌کند.
 
وی گفت: امیدواریم با کمک همه ارگان‌ها اعم از شورای راهبردی که وظیفه تصویب این تقویم را بر عهده دارد و مجمع روابط عمومی‌ها که وظیفه آن تایید و بررسی تقویم فرهنگی است بتوانیم در کنار امور فرهنگی شرکت عملیات غیر صنعتی که اجرا کننده تقویم فرهنگی است خدمتی به مردم ارائه کنیم.
 
مرویان حسینی اظهار کرد: در برنامه‌های تقویم فرهنگی سال ۹۸ و ۹۹ چند مزیت و ویژگی نسبت به سالهای گذشته وجود دارد؛ توسعه جامعه مخاطب به جامعه محلی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی منطقه برای اجرای برنامه‌ها یکی از ویژگی های این تقویم‌ها است؛ ارزیابی دقیق مالی ۶۲ برنامه فرهنگی تقویم که امکان کنترل مالی را محقق می‌کند یکی از امتیازات اساسی این تقویم به شمار می رود.
 
وی خاطرنشان کرد: نقش آفرینی تمام ارگان‌های علمی و اجرایی که میتوانند در کارایی و کیفیت سهم داشته باشند از مزیت‌های این تقویم بوده است؛ هدف ما از اجرای برنامه های فرهنگی افزایش شاخص رضایتمندی، کیفیت زندگی، ماندگاری مردم در منطقه و امید به زندگی آنها بوده است؛ امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها به شاخص‌های مد نظر برسیم و تلاش ما نیز بر این بوده که با توجه شرایط کشور این برنامه‌ها حتی به صورت مجازی بتواند به مرحله اجرا برسد.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی