۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۲۶۰۷۷

کشف سوخت قاچاق در جنوب پاکستان

گارد ساحلی پاکستان با کشف ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از ایران در جنوب این کشور، تلاش قاچاقچیان در ایالت بلوچستان را ناکام گذاشت.
کشف سوخت قاچاق در جنوب پاکستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    تارنمای روزنامه پاکستانی "اکسپرس تریبیون" روز چهارشنبه گزارش داد: عملیات جستجو و بازرسی نیروهای گارد ساحلی در منطقه مرزی میان ایالت بلوچستان و ایالت سِند در جنوب پاکستان منجر به کشف انبار مملو از سوخت قاچاق شد.
در این گزارش آمده است: نیروهای پاکستانی ضمن کشف و ضبط ۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از ایران ، جلوی انتقال آن از بلوچستان به سایر مناطق این کشور را گرفتند.
اواخر خردادماه امسال درکاهش قیمت سوخت در پاکستان، قاچاقچیان برای سوء استفاده از این وضعیت که کمیاب شدن بنزین را نیز به دنبال داشت، واردات غیرقانونی بنزین و گازوئیل از ایران به ایالت بلوچستان و انتقال آن به شهرهای مختلف پاکستان را افزایش دادند.
گارد ساحلی پاکستان اواسط اردیبهشت ماه امسال نیز یک باند ۲۲ نفره قاچاقچیان سوخت از ایران را در ایالت بلوچستان متلاشی کرد.
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان اواسط ماه فوریه گذشته طرح جدید مبارزه  با قاچاق و برخورد شدید با عاملان این پدیده را به نیروهای خود سپرده و تمام نهادی انتظامی و امنیتی این کشور موظف به برخورد جدی با پدیده قاچاق به ویژه در ایالت بلوچستان شدند.
وی ماه‌های اخیر برای جلوگیری از قاچاق که بیشترین ضرر را به خزانه ملی پاکستان زده است، دستور تشکیل نیروی جدید برای مبارزه با قاچاق، شناسایی آن دسته از مسئولان که در این قبیل فعالیت‌های غیرقانونی دخیل هستند و احداث بازارچه‌های مرزی در مرزهای جنوبی غربی پاکستان با ایران را صادر کرده بود. 

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی