۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۱۲۶۰۹۹

حجم بالای نفت ارزان آمریکا در راه آسیا

رهگیری نفتکشها و آمار بنادر نشان می دهد که حجم بالایی از نفت آمریکا که در زمان ارزانی فوق العاده قیمتها در اوایل امسال خریداری شده بود، ماه جاری به چین و سایر نقاط آسیا خواهد رسید.
حجم بالای نفت ارزان آمریکا در راه آسیا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    محتمل ترین دلیل رکورد بالای واردات نفت آسیا از آمریکا، قیمتهای فوق العاده ارزان نفت در مارس و آوریل است که نصف سطح قیمت فعلی بودند.
محموله هایی که در مارس، آوریل و مه خریداری شدند، قرار است در ژوییه و اوت به مقصد برسند بنابراین عجیب نیست که واردات نفت آسیا از آمریکا ماه میلادی جاری رکورد خواهد زد.
طبق آمار رفینیتیو آیکان، انتظار می رود واردات نفت آمریکا به آسیا در ماه میلادی جاری به رکورد ۱.۸۶ میلیون بشکه در روز صعود کند که با رکورد قبلی ۱.۳۶ میلیون بشکه در روز ثبت شده در اکتبر سال ۲۰۱۹ قابل مقایسه است.
در میان خریداران آسیایی، چین صدرنشین است و پالایشگاههای نفت این کشور در شرایطی که تقاضا از سوی نقاط دیگر وجود نداشت، از تخفیفهای چشمگیر بهره مند شدند و در آوریل محموله های نفت فوق العاده ارزان را خریداری کردند.
رفینیتیو برآورد کرده که چین در ژوییه حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز نفت آمریکا را وارد خواهد کرد که بیش از دو برابر رکورد بالای قبلی واردات ۴۶۶ هزار بشکه در روز نفت آمریکا در ژوئن سال ۲۰۱۸ پیش از آغاز جنگ تجاری میان دو کشور محسوب می شود.
واردات بالای نفت آمریکا به آسیا در اوت و تا زمانی که همه محموله های نفت ارزان به مقصد برسند، ادامه خواهد داشت و با توجه به این که قیمت نفت افزایش پیدا کرده به نظر می رسد پس از آن کاهش پیدا کند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود رکورد بالای واردات نفت آمریکا در ژوییه، چین به هیچ وجه به هدف تعیین شده برای خرید انرژی از آمریکا تحت فاز اول توافق تجاری نزدیک نیست. با دو برابر شدن قیمت نفت نسبت به آوریل و ضعیف ماندن تقاضا، احتمالا از عطش چینیها برای خرید چشمگیر نفت از جمله نفت آمریکا کاسته می شود.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی