۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۱۲۶۱۲۴

اکتشاف نفتی بزرگ در آبهای سورینام

شرکت فرانسوی توتال و شرکت آپاچی آمریکا یک اکتشاف نفتی بزرگ در بلوک 58 در آب‌های سورینام داشته اند.
اکتشاف نفتی بزرگ در آبهای سورینام
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    این سومین اکتشاف نفتی در بلوک 58 است و حالا این شرکت های نفتی که به طور مساوی از این میدان سهم دارند، به دنبال چهارمین اکتشاف در این بلوک هستند. شرکت فرانسوی توتال سال گذشته با خرید نیمی از این پروژه از شرکت آپاچی، وارد بلوک 58 شد.
بلوک 58 بخشی از حوزه نفتی گویان-سورینام است که در کنار بلوک استاربروک قرار دارد. شرکتهای اکسون و هس تا حالا چندین اکتشاف نفتی در استاربروک داشته اند. ذخایر نفتی این حوزه 5 میلیارد بشکه ظرفیت دارد.
 اولین اکتشاف دریایی نفت در سورینام در بلوک 58، از چاه ماکا1 در ژانویه سال جاری میلادی صورت گرفت. ناظران عقیده داشتند این تازه آغاز روند اکتشاف های جدید در سورینام است که باعث جذب سرمایه گذاری در این کشور همسایه گویان می شود.
 

 با سقوط قیمت نفت و آغاز همه گیری ویروس کرونا، خبرهای مربوط به اکتشاف نفت کمرنگ‌تر شد. ولی حالا چندین شرکت مجوز اکتشاف دریایی در سورینام را دریافت کرده‌اند که شامل شرکت‌های اکسون، پتروناس، تولو اویل و و ایکویینر نروژ هم میشوند.
 ذخایر نفتی این کشور کوچک 92.5 میلیون بشکه تخمین زده می‌شود و احتمالا 17.1 میلیون بشکه ذخایر احتمالی نفت دارد. سورینام به تازگی فعالیت میدان نفتی تامباردجو را با تولید حدود 16300 بشکه در روز آغاز کرده است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی