۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۱۲۶۱۴۳

اپل از غول نفتی عربستان پیشی گرفت

ارزش سهام اپل در معاملات روز جمعه تحت تاثیر عملکرد مالی قوی این شرکت در سه ماهه دوم، حداکثر ۷.۱ درصد صعود کرد و این غول فناوری آمریکایی از آرامکوی سعودی به عنوان ارزشمندترین شرکت سهامی عام جهان پیشی گرفت.
اپل
اپل
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   ارزش سهام اپل در ابتدای معاملات روز جمعه تا رکورد ۴۱۲ دلار صعود کرد و تا پایان معاملات ۱۰ درصد جهش یافت و ارزش سرمایه بازار این شرکت به ۱.۸۱۷ تریلیون دلار بالغ شد.
شرکت نفتی آرامکوی سعودی از زمان ورود به بورس در اواخر سال میلادی گذشته، بزرگترین شرکت سهامی عام جهان بوده و بر اساس آخرین قیمت نهایی معاملات بورس، ۱.۷۶ تریلیون دلار سرمایه بازار داشته است.
پیش از آن اپل برای عنوان ارزشمندترین شرکت سهامی عامی آمریکا، با مایکروسافت رقابت کرده بود.
کنار زدن آرامکو توسط اپل در پی یک دوره پرالتهاب برای این شرکت نفتی روی داده است. عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو کمتر از انتظار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بود که ارزش گذاری دو تریلیون دلاری برای آرامکو و تهیه ۱۰۰ میلیارد دلار از عرضه اولیه را هدف گرفته بود. اما با عدم استقبال سرمایه گذاران خارجی، دولت به عرضه اولیه داخلی رضایت داد و حدود ۳۰ میلیارد دلار کسب کرد که همچنان بزرگترین عرضه اولیه عمومی برگزار شده در جهان محسوب می شود.
همچنین قیمتهای نفت به دلیل افت تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا سقوط کرده اند. درآمد سه ماهه دوم آرامکو احتمالا به حدود ۳۷ میلیارد دلار در مقاسیه با ۷۶ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته سقوط کرده است. ارزش سهام آرامکو از اواخر دسامبر ۶.۴ درصد افت کرده با این حال در مقایسه با سایر تولیدکنندگان نفت، افت کمتری داشته است. ارزش سهام اکسون موبیل ۴۰ درصد و رویال داچ شل ۵۰ درصد نزول کرده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در مقابل، شرکت آمریکایی اپل روز پنج شنبه درآمد ۵۹.۷ میلیارد دلار را برای سه ماهه منتهی به ۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۰ گزارش کرد که بسیار فراتر از پیش بینی وال استریت بود و در همه محصولاتش از جمله آیفون رشد فروش نشان داد. پاندمی کرونا موقعیت این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت فناوری جهان را مستحکم کرده و ارزش سهام اپل از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ درصد صعود کرده است.
 

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی