کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه اندازی بزرگراه پالایشگاه نفت بندرعباس

11 مرداد 1399 ساعت 16:24

بزرگراه پالایشگاه نفت بندرعباس در محور تازیان به بندرعباس به بهره‌برداری رسید.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    هاشم نامور، مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس در این باره گفت: بزرگراه پالایشگاه نفت در قالب محور دوم مسیر تازیان به بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: ساخت باند دوم جاده ارتباطی تازیان به بندرعباس به‌منظور اجرای نقش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس و با امضای تفاهم‌نامه بین این شرکت و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در خرداد سال ۱۳۹۷ آغاز شد.
مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس در این باره تأکید کرد: این طرح به طول ۲۵ کیلومتر در مسیر سه‌راه تازیان، روستای جمال احمد، آزادراه شهید رجایی و شهر بندرعباس در مدت ۱۹ ماه و با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال احداث شد.
نامور با بیان اینکه ناهمواری‌های متعدد از مشکلات احداث این مسیر بود، افزود: در اجرای این مسیر ۳۳ دستگاه پل ساخته و همچنین حدود ۵۰۴ هزارمتر مربع خاکبرداری، ۱۸۶ هزار مترمربع خاکریزی و ۲۶ هزار تن آسفالت انجام شده است.
وی تأکید کرد: نبود استانداردهای لازم در این مسیر، وجود نقاط حادثه‌خیز، ترافیک و حوادث جاده‌ای بالا از جمله دلایل احداث باند دوم جاده تازیان به بندرعباس بود که با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی اجرا شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: بهره‌برداری از این مسیر افزون بر افزایش ایمن راه، موجب کاهش بار ترافیکی در دو باند رفت و برگشت برای استفاده ساکنان شهر تازیان و روستاهای هم‌جوار از جمله شهرو، کنارو، چاهو، گربند، بلندو، سودرو و جمال احمد می‌شود.
بر پایه این گزارش، ساخت مجتمع آموزشی ۱۲ کلاسه، ساخت مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی مهندسی شیمی، مکانیک و عمران دانشگاه هرمزگان، مشارکت در تکمیل خوابگاه دخترانه مجتمع آموزش عالی میناب، مشارکت در پروژه تقاطع غیر هم‌سطح اسکله شهیدرجایی و خونسرخ، ساخت دو باب منزل برای نیازمندان و ایتام در تازیان، ساخت و اهدای مجموعه ورزشی و فرهنگی در روستای چاهو با پوشش جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر، اهدای یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به زندان مرکزی بندرعباس و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت مالی از تیم‌های ورزشی بانوان و آقایان، جانبازان و معلولان استان بخش از اقدام‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس همسو با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در این پالایشگاه بوده است.


کد مطلب: 126165

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/126165/راه-اندازی-بزرگراه-پالایشگاه-نفت-بندرعباس

نفت ما
  https://www.naftema.com