۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۲۶۲۹۴

پتروشیمی کاوه افتخاری ملی

متانول کاوه به عنوان بزرگترین مجتمع تولید کننده متانول جهان پنجشنبه هفته جاری بطور رسمی از سوی رئیس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.
پتروشیمی کاوه افتخاری ملی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   عسگریان مدیرعامل مجتمع پتروشیمی متانول اظهارکرد: این مجتمع با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده است   و بایدبه این کنه ااشره کرد که  آب، برق، اکسیژن، نیتروژن و مخازن هم متعلق به خخود متانول کاوه است و با تولید ی شدت این مجتمع روزانه 7 هزار تن متانول در این مرکز تولید می شود.
وی با اشاره به این که برای طرح های توسعه اوره و آمونیاک در مجاورت مرکز نیز برنامه هایی در حال بررسی داریم گفت: اگر شرایط بهتر شود برنامه های مختلفی درر استای تکمیل زنجیره ارزش از جمله  ساخت پلنت MTO  را نیز مدنظر داریم.
عسگریان تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح رسمی این واحد متانولی گامی مهم در اشتغال و توسعه کشور در شرایط تحریم برداریم.
گفتنی است؛ مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت 220 هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر  استان بوشهر واقع در پارس شمالی با ظرفیت تولید روزانه 7000 تن متانول با گریدAAبزرگترین تولید کننده متانول جهان محسوب می شود و احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج فارس در مجاورت سایت پروژه جهت صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.

منبع: نیپنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی