۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۲۶۳۸۰

نشت نفت در اقیانوس هند و اعلام وضعیت اضطراری

جزیره موریس در جنوب‌غرب اقیانوس هند پس از نشت نفت از یک کشتی ژاپنی در نزدیکی سواحل این جزیره، وضعیت اضطراری زیست محیطی اعلام کرد.
نشت نفت در اقیانوس هند و اعلام وضعیت اضطراری
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    تصاویر ماهواره‌ای لکه سیاه در حال گسترشی را در آب‌های فیروزه‌ای این جزیره نشان می‌دهند و دولت جمهوری موریس این موضوع را بسیار حساس توصیف کرده است.
مقام‌های موریس اعلام کرده‌اند که این کشتی نزدیک به ۴۰۰۰ تن سوخت حمل می‌کرد و ترک‌هایی در بدنه آن ظاهر شده است.
پراویند جوگنوت، نخست‌وزیر جمهوری موریس ضمن درخواست کمک از فرانسه گفت که این خطری جدی برای جمعیت ۱.۳ میلیون نفری موریس است.
فرانسه نیز در بیانیه‌ای گفت که یک هواپیمای نظامی تجهیزات کنترل آلودگی را به جزیره موریس منتقل می‌کند و یک کشتی با تجهیزات بیشتر به سمت این جزیره روانه می‌شود.
کاوی رامانو، وزیر محیط زیست موریس تاکید کرد که این کشور در شرایط بحرانی زیست محیطی قرار دارد.
دولت جمهوری موریس در بیانیه‌ای گفته است که این کشتی در تاریخ ۲۵ ژوئیه به گِل نشست اما گارد ساحلی ملی هیچ گونه هشداری دریافت نکرد. مالکان این کشتی دو شرکت ژاپنی هستند.
به گزارش یورونیوز، پلیس موریس در حال حاضر روی پرونده نشت نفت کار می‌کند و تحقیقات درباره سهل‌انگاری احتمالی در حال انجام است.
با این حال شرکت ژاپنی ناگاشیکی گفته است که به دلیل هوای بد و تکان‌های مداوم طی چند روز گذشته، مخزن ذخیره سوخت کشتی دچار مشکل و مقداری نفت به داخل دریا سرازیر شد.
همچنین این شرکت حمل‌ونقل دریایی تاکید کرد که آن‌ها مسئولیت‌های زیست محیطی خود را بسیار جدی می‌گیرند و هر تلاشی با همراهی آژانس‌ها و پیمانکاران شریک خود انجام می‌دهند تا از آلودگی بیشتر جلوگیری شود.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی